تحلیل روزانه فارکس

خواندن این مطلب

2 دقیقه

زمان میبرد!

تحلیل روزانه فارکس

به دنبال بروکر مناسب کاربران داخل کشور هستید؟
برورکر fx24 یکی بهترین انتخاب‌هاست!

هفتـه آتـی بـدون شـک یکـی از شـلوغ ترین و مهم تریـن هفته هـا از ابتـدای سـال ۲۰۲۴ اسـت کـه بـا انبوهـی از داده هـای تأثیرگـذار و نشسـت بانک هـای مرکـزی از اقیانوسـیه تـا آمریـکای شـمالی همـراه خواهـد بـود. در ایـن میـان، نشسـت سیاسـت گذاری بانـک مرکـزی ژاپـن شـاید جلسـه ای متفـاوت نسـبت بـه قبـل باشـد (جلسـه ای کـه بـه احتمـال زیـاد بـا تغييـر نرخ بهـره ً همراه اسـت) کـه احتمـالا منجـر به خداحـافظی جهـان با پدیـدۀ منقرض شـده ایـن سـال ها، یعنـی «نـرخ بهـره منفـی» خواهد شـد. عـلاوه بـر ژاپن، اسـترالیا، سـوئیس، انگلسـتان و ایـالات متحـده نیـز جلسـات سیاسـت پولـی خـود را برگـزار می کننـد کـه عمـدۀ توجهـات بـه دات پلات فدرال رزرو و نسبت اعضای رأی دهنده در بانک مرکزی انگلستان معطوف خواهد شد.

 

نگاهی به دوشنبه 18 مارس 2024

اولین روز هفته با دو گزارش شـاخص تولیدات صنعتی و خرده فروشـی از چین همراه اسـت. قابل ذکر اسـت که اداره آمـار ملـی چین به دلیل تعطیلات ۷ روزه سـال نوی چینی و حذف انحـراف حاصله، گزارش تولیدات صنعتی و خرده فروشـی ماه ژانویه را منتشر نکرد و پس از دسـامبر، داده فوریـه را منتشـر خواهد نمود.

برآورد می شود تولید صنعتی ۵٫۳ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته باشد که کمتر از نرخ رشـد ۶٫۸ درصدی دسـامبر اسـت. رشد قیمت فولاد و کاهش فعالیت کارخانجات از دلایل این افت عنوان می شود.

عـلاوه بـر جلسـات سیاسـت پولـی، هفتـه آینـده بـا سـیلی از داده هـای اقتصـادی از مهم تریـن اقتصادهـایجهـان همـراه اسـت کـه بـازار را مسـتعد نوسـانات شـدید و حـرکات رفـت و برگشـتی می کنـد. بـر ایـن اساس، رعایت قوانین مدیریت سرمایه برای معامله گران از اهمیت دوچندانی برخوردار خواهد بود.

  تحلیل روزانه فارکس

هم زمان با این گزارش، داده خرده فروشی چین نیز منتشر می شود که انتظار می رود از ۷٫۴ درصد به ۵٫۶ درصد کاهش یابد خرده فروشی چین از این جهت که نحوه هزینه کرد مصرف کننده محتاط چینی را به نمایش می گذارد اهمیت دارد. در صورت افت تولیدات صنعتی و برآورده نشدن انتظارات نسبت به رشد خرده فروشی، سنتیمنت بازار ریسک گریز شده و تضعیف دلار استرالیا و دلار نیوزیلند محتمل خواهد بود.

 

نوشته شده توسط
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

دوره‌های جدید

دوره اشتباهات معامله‌گری
رایــگان

جستجو کنید ...

ثبت نام

نام*

ایمیل

شماره موبایل*

کد تایید*

کد تایید ارسال شده به موبایل خود را وارد کنید