تحلیل روزانه فارکس

خواندن این مطلب

2 دقیقه

زمان میبرد!

تحلیل روزانه فارکس

تحلیل روزانه فارکس

به دنبال بروکر مناسب کاربران داخل کشور هستید؟
برورکر fx24 یکی بهترین انتخاب‌هاست!

صورتجلسه RBA

صورتجلسه نشست ماه فوریه بانک مرکزی استرالیا اوایل صبح سه شنبه منتشر می شود.  RBA در اولین جلســه خود در ســال ۲۰۲۴ نرخ بهره را بدون تغییر روی ٪۴٫۳۵ نگه داشــت و سیاست گذاران احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره را منتفی ندانستند، رویکردی که از سوی بازارها تاحدودی هاوکیش برداشــت شد. اگر صورتجلســه نیز بیانگر مواضع هاوکیش اعضاء در این نشست باشد احتمال تقویت دلار استرالیا وجود خواهد داشت.

 

چین به دنبال سیاست های تسهیلی

انتظار می رود بانک خلق چین (PBOC) نرخ اولیه وام یک ســاله خود را برای ششمین ماه متوالی روی ۴٫۳۵ درصد ثابت نگه دارد، اما نرخ وام ۵ ساله را پس از هفت ماه از ۴٫۲ درصد به ۴٫۱ درصد کاهــش دهد. اقتصاددانان با توجه به تورم منفی و ضعف تقاضای مصرف کنندگان، انتظار کاهش بیشــتر نرخ بهره تا پایان ســال را دارند.

کاهش نرخ بهره وام های یک و پنج ساله می تواند ضمن افزایش نقدینگی و تقویت تقاضا، سنتیمنت ریسک پذیری را در بازارها تقویت کرده باعث رشد سهام و دلار استرالیا و نیوزیلند شود.

 

داده های تورم کانادا

آخرین داده مهم روز، شاخص بهای مصرف کننده کانادا است که انتظار می رود در بازه ماهانه با رشد۰٫۴ درصدی همراه باشد و تورم میانگین و اصلاح شده سالانه که مد نظر بانک مرکزی کانادا   هستند بالای ۳ درصد باقی بمانند که شــاید سیگنال مناســبی برای کاهش زودهنگام نرخ بهره محسوب موضع هاوکیش خود را کنار گذاشــته و دولت نیز از نشــوند. با این حال، بانک مرکزی کانادا اخیرا بودجه ای متناســب با کاهش نرخ بهره خبر داده است؛ بنابراین اگر شاهد غافلگیری نزولی در تورم باشیم احتمال کاهش نرخ بهره در سه ماهه دوم سال جاری و نشست ماه ژوئن تشدید می شود و تضعیف دلار کانادا را به دنبال خواهد داشت.

  تحلیل هفتگی فارکس

 

نوشته شده توسط
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

دوره‌های جدید

دوره اشتباهات معامله‌گری
رایــگان

جستجو کنید ...

ثبت نام

نام*

ایمیل

شماره موبایل*

کد تایید*

کد تایید ارسال شده به موبایل خود را وارد کنید