تحلیل روزانه فارکس

خواندن این مطلب

3 دقیقه

زمان میبرد!

تحلیل روزانه فارکس

به دنبال بروکر مناسب کاربران داخل کشور هستید؟
برورکر fx24 یکی بهترین انتخاب‌هاست!

 

نگاهی به شاخص مدیران خرید در ماه آوریل: آیا رونق در حال بازگشت است؟

انتشار ارقام اولیه PMI:

روز جاری شاهد انتشار ارقام اولیه شاخص مدیران خرید (PMI) برای منطقه یورو، آلمان، فرانسه، انگلستان و ایالات متحده خواهیم بود. این شاخص که از طریق نظرسنجی از مدیران خرید بخش خصوصی به دست می‌آید، رونق یا رکود در فعالیت‌های اقتصادی را نشان می‌دهد. به طور کلی، عدد بالاتر از 50 نشان‌دهنده رشد و عدد کمتر از 50 بیانگر انقباض است.

موسسه S&P GLOBAL

به طور کلی، سرمایه‌گذاران از PMI برای ارزیابی چشم‌انداز اقتصادی و تصمیم‌گیری‌های سرمایه‌گذاری خود استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، اگر PMI نشان‌دهنده رشد اقتصادی باشد، ممکن است سرمایه‌گذاران به سمت دارایی‌های پرخطرتر مانند سهام سوق پیدا کنند. برعکس، اگر PMI نشان‌دهنده رکود اقتصادی باشد، ممکن است سرمایه‌گذاران به سمت دارایی‌های کم‌خطرتر مانند اوراق قرضه حرکت کنند.

 

اروپا:

در بین اقتصادهای بزرگ حوزه یورو، PMI فرانسه در هر دو بخش تولید و خدمات برای مدتی در محدوده انقباض قرار داشته، اما روندی رو به رشد را نشان می‌دهد. در آلمان، وضعیت PMI تولید نامناسب است، اما بخش خدمات در بازنگری ماه مارس از مرز 50 عبور کرد که امیدواری‌هایی را برای اقتصاد این کشور زنده می‌کند. وضعیت در کل منطقه یورو نیز مشابه آلمان است و با توجه به عزم راسخ بانک مرکزی اروپا برای کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن، انتظار می‌رود روند تولید در بخش خصوصی نیز به مسیر مطلوب بازگردد.

شاخص مدیران خرید اروپا

 

انگلیس:

PMI بخش خدمات انگلستان بالای 50 تثبیت شده و خبر خوب برای این کشور، خروج بخش تولید از رکود در بازنگری ماه مارس است. انتظار می‌رود در هر دو بخش در ماه آوریل نیز شاهد پیشرفت PMI باشیم که بانک مرکزی انگلستان را از این ناحیه تحت فشار کمتری قرار خواهد داد.

  تحلیل هفتگی فارکس

شاخص مدیران خرید بریتانیا

ایالات متحده:

پیش‌بینی می‌شود شاخص مدیران خرید ایالات متحده در ماه آوریل با رشدی ملایم در هر دو بخش، عدد 52 را نشان دهد. انعطاف‌پذیری اقتصاد این کشور در برابر شرایط، بر زمان‌بندی کاهش نرخ بهره تاثیر گذاشته و بازارها را نسبت به چرخش در سیاست پولی فدرال رزرو دچار تردید کرده است. رشد ملایم PMI امیدواری‌ها به “فرود نرم” را افزایش می‌دهد، اما یک جهش غیرمنتظره می‌تواند طرفداران سناریوی “عدم فرود” را خوشحال کند.

شاخص مدیران خرید آمریکا

نکات کلیدی:

  •  PMI می‌تواند به عنوان یک شاخص پیشرو برای رشد اقتصادی عمل کند.
  •  عدد بالاتر از 50 نشان‌دهنده رشد و عدد کمتر از 50 بیانگر انقباض است.
  •  PMI برای بخش‌های مختلف (مانند تولید و خدمات) و همچنین برای کشورهای مختلف به طور جداگانه محاسبه می‌شود.
  •  تغییرات در PMI می‌تواند نشان‌دهنده تغییرات در تقاضا، اشتغال، سرمایه‌گذاری و سایر عوامل اقتصادی باشد.

 

نوشته شده توسط
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

دوره‌های جدید

دوره اشتباهات معامله‌گری
رایــگان

جستجو کنید ...

ثبت نام

نام*

ایمیل

شماره موبایل*

کد تایید*

کد تایید ارسال شده به موبایل خود را وارد کنید