تحلیل روزانه فارکس

خواندن این مطلب

3 دقیقه

زمان میبرد!

تحلیل روزانه فارکس

به دنبال بروکر مناسب کاربران داخل کشور هستید؟
برورکر fx24 یکی بهترین انتخاب‌هاست!

داده های PMI راهنمای اقتصاد

پنج شــنبه روزی است که تمام توجهات به نظرسنجی مدیران خرید اقتصادهای توسعه یافته معطوف خواهد شــد. در این روز، برآوردهای اولیه از شــاخص مدیران خرید یا PMI منطقه یورو، آلمان، فرانسه، انگلستان و ایالات متحده منتشر می شود. PMI با نظر سنجی از مدیران خرید بخش خصوصی، در پی سنجش شرایط کلی بخش تولید و خدمات است. نتایج به دست آمده در بازه ماهانه منتشر می شودو گســتره ای بین صفر تا ۱۰۰ دارد. PMI بالای ۵۰ نشــان دهنده رونق و رشد اقتصادی و PMI کمتر از ۵۰ سیگنالی برای ورود به قلمرو رکود اقتصادی محسوب می شود.

 

آیا احتمال رکود عمیق در اروپا وجود دارد؟

در اقتصادهای بــزرگ حوزه یورو یعنی آلمان و فرانســه مدت هاست که در هر دو بخش تولید و خدمات در محدوده انقباضی تثبیت شــده و سایه ســنگین رکود در منطقه نیز مهر تأییدی بر کاهش فعالیت های بخش خصوصی است. بر همین اساس، انتظارات از بانک مرکزی اروپا برای کاهش نرخ بهره بیش از سایر بانک های مرکزی است. اگر PMI نشان دهنده تداوم روند انقباضی باشد یورو تحت فشار بیشــتری قرار می گیرد، زیرا معامله گران به استقبال کاهش نرخ بهره در ماه آوریل خواهند رفت.

 

شاخص مدیران خرید انگلستان

در انگلســتان بخش خدمات و تولیــد در ماه های اخیر روند صعودی محسوسی داشته اند و با توجه به ورود اقتصاد این کشــور به رکود فنی در نیمه پایانی سال ،۲۰۲۳ رشد فعالیت بخش خصوصی می تواند نویدبخش پایان فوری رکود در سه ماهه اول سال جاری باشد. چنین رویکردی ضمن تعدیل انتظارات از بانک مرکزی انگلستان برای کاهش نرخ بهره، به نفع پوند ارزیابی می شود.

  تحلیل کیتکو- گزارش ارزیابی قیمت طلا

آمریکا در مسیر صعودی!

ایالات متحده برخلاف سایر اقتصادهای بزرگ از این منظر نگرانی خاصی نداشــته است. بخش تولیــد در ماه های اخیر توانســته روی مرز بین رونق و رکود تثبیت شود و بخش خدمات هموارهوضعیت مناســبی داشته است. با این حال، اگر PMI کمتر از برآوردها باشد دلار تا حدودی تحت فشار قرار خواهد گرفت.

خرده فروشی کانادا

کانادا گزارش خرده فروشــی ماه دسامبر را منتشر می کند که انتظار می رود ضمن معکوس کردن افت خرده فروشی ماه نوامبر، با رشد محسوسی در هر دو بخش هدلاین وخالص همراه باشد. خرده فروشی کانادا از آن دست گزارش با بازبینی همراه می شود و به دلیل هایی است که معمولافاصله زمانی زیاد با روند جاری اقتصاد، تغییر معناداری درانتظارات از بانک مرکزی کانادا ایجاد نمی کند.

 

داده های مسکن ایالات متحده

از ایالات متحده شاخص فروش خانه های موجود نیز مورد توجه خواهد بود. شاخص فروش خانه های موجود یا همان شاخص فروش خانه های دست دوم، میزان تغییر در تعداد ساختمان های مسکونی دست دوم فروخته شده در ماه قبل را رصد می کند. این شــاخص جزو شاخص های پیشرو در زمینه سلامت اقتصادی است زیرا فروش خانه باعث ایجاد اثر موجی گسترده در بخش های مختلف اقتصاد از خدمات تا فروش کالاهای بادوام و وام های بانکی می شود. فروش خانه های موجود در سال ۲۰۲۳ به پایین ترین میزان در ۳۰ سال گذشته نزول کرد، اما با در نظر گرفتن کاهش احتمالی نرخ بهره در سال جاری، برآوردها حکایت از بهبود اوضاع درادامه سال دارد.

  تحلیل هفتگی فارکس

 

نوشته شده توسط
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

دوره‌های جدید

دوره اشتباهات معامله‌گری
رایــگان

جستجو کنید ...

ثبت نام

نام*

ایمیل

شماره موبایل*

کد تایید*

کد تایید ارسال شده به موبایل خود را وارد کنید