تحلیل هفتگی فارکس

خواندن این مطلب

4 دقیقه

زمان میبرد!

تحلیل هفتگی فارکس

به دنبال بروکر مناسب کاربران داخل کشور هستید؟
برورکر fx24 یکی بهترین انتخاب‌هاست!

هفته پیشرو

 

  • دلار پس از گزارش صعودی تورم می درخشد و در انتظار آخرین نشست فدرال رزرو است.
  • در اروپا، نظرسنجی های تجاری برای یورو و پوند بسیار مهم خواهد بود.
  • انتشار داده های کانادا و استرالیا نیز در دستور کار است.

 

دلار آمریکا در انتظار جلسه فدرال رزرو

هفته گذشته، هفته پرسودی برای دلار آمریکا بود؛ پس از آن که داده ها نشان داد تورم ایالات متحده به همان سرعتی که سرمایه گذاران امیدوار بودند کاهش نمی یابد، دلار رشد کرد. از همین رو معامله‌گران مجبور شدند از شرط بندی های کاهش زودهنگام نرخ های بهره توسط  فدرال رزرو بکاهند.

 

رشد اقتصادی مستحکم، بازار کار فشرده، و تورم مداوم بالا، ترکیبی هستند که کاهش نرخ بهره را برای فدرال رزرو بسیار دشوار می کنند.  در واقع، به نظر می‌رسد بازارها بالاخره این ترکیب را در قیمت‌گذاری خود لحاظ کرده‌اند. زمان اولین کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به ژوئن منتقل شده و بازار در حال حاضر کمتر از چهار کاهش را در کل سال 2024 در نظر دارد که نسبت به شش کاهش قبلی، تغییر بزرگی تلقی می‌شود.

 

 

با کاهش نرخ بهره، دلار بار دیگر شروع به درخشش کرد و در سال جاری در برابر سبدی از ارزها 3 درصد افزایش یافت. ذکر این نکته ضروری است که این امر حتی با وجود سرخوشی در بازار سهام در حال وقوع است. ریسک پذیری به طور کلی خبر بدی برای دلار است که به عنوان یک دارایی امن در نظر گرفته می شود.

 

در واقع، این امر رشد اخیر دلار آمریکا را حتی چشمگیرتر می‌کند. ارز ذخیره جهان شروع به هم‌راستا شدن با بنیاد اقتصادی قوی خود کرده و این روند ممکن است همچنان ادامه داشته باشد، زیرا بازار هنوز چهار کاهش نرخ بهره را برای سال جاری قیمت‌گذاری می‌کند، اما فدرال رزرو باور دارد که تنها سه کاهش را ارائه خواهد کرد.

  تحلیل هفتگی فارکس

 

 

صورتجلسه آخرین جلسه فدرال رزرو روز چهارشنبه منتشر می شود و قطعه بعدی این پازل خواهد بود. سرمایه گذاران به دنبال هر سرنخی در مورد زمان بندی احتمالی اولین کاهش نرخ خواهند بود. از زمان نشست پولی قبلی، از چندین مقام فدرال رزرو شنیده‌ایم که اکثر آنها با توجه به قدرت اقتصاد ایالات متحده، بر صبر در مورد کاهش نرخ‌ بهره تاکید کرده‌اند.

اگر صورت‌جلسه لحن مشابهی را منعکس کند، دلار آمریکا می‌تواند رشد بیشتری داشته باشد.

 

نظرسنجی‌های تجاری برای یورو و پوند انگلستان مهم هستند.

با عبور از اروپا، آخرین دور نظرسنجی های تجاری PMI در روز پنجشنبه در منطقه یورو و بریتانیا منتشر خواهد شد. هر دو اقتصاد مدتی است که تحت تأثیر کندی اقتصاد قرار گرفته‌اند و بریتانیا حتی در اواخر سال گذشته در رکود فنی قرار گرفت.

 

سرمایه گذاران این نظرسنجی های تجاری را برای سیگنال هایی در مورد اینکه آیا وضعیت در حال بهبود یا بدتر شدن است تجزیه و تحلیل خواهند کرد تا سرنخ هایی در مورد اینکه این بانک های مرکزی با چه سرعتی ممکن است نرخ های بهره را کاهش دهند به دست آورند. از آنجایی که تورم بریتانیا هنوز بسیار داغ است، بازارها فکر می کنند که بانک مرکزی انگلیس در میان آخرین بانک های مرکزی خواهد بود که نرخ بهره را  کاهش می دهد.

 

این تصور به حمایت از پوند بریتانیا کمک کرده است، که در حال حاضر دومین ارز اصلی با بهترین عملکرد در سال جاری، پس از دلار آمریکا است. این باور از پوند انگلستان حمایت کرده که در حال حاضر، پس از دلار آمریکا، دومین ارز با عملکرد بهتر در سال جاری است. فضای مثبت بازارهای جهانی نیز نقش خود را ایفا کرده است، چرا که پوند انگلستان ارتباط زیادی با عملکرد بازار سهام دارد.

  تحلیل هفتگی فارکس

 

 

البته ریسک‌هایی نیز وجود دارد. اگر بازارهای سهام اصلاح کنند یا اگر داده‌های بریتانیا همچنان به بدتر شدن ادامه دهند، پوند انگلستان، به ویژه با وجود ابهامات سیاسی پیش از انتخابات عمومی، آسیب‌پذیر خواهد شد.

 

در مورد منطقه یورو، حتی با وجود اینکه به سختی از رکود فرار کرد، چشم انداز آن به همان اندازه بد است. سفارشات تجاری جدید برای هفت ماه متوالی کاهش یافته است که خبر بدی برای رشد آینده است. اگر بررسی‌های آتی نشان دهد که این روند ادامه دارد،  یورو ممکن است ضربه دیگری بخورد، زیرا معامله‌گران اطمینان بیشتری پیدا می‌کنند که بانک مرکزی اروپا در ماه آوریل نرخ بهره را کاهش خواهد داد.

صورتجلسه آخرین جلسه ECB نیز در روز پنجشنبه منتشر خواهد شد، اگرچه این انتشار معمولاً تأثیر قابل توجهی در بازار ندارد.

 

انتشار داده های اقتصادی کانادا و استرالیا

در مورد ارزهای کالامحور هفته از روز سه‌شنبه با آمار تورم کانادا برای ژانویه شروع می‌شود. تورم کانادا در ماه‌های اخیر به طور چشمگیری افت داشته است، به طوری که نرخ سالانه شاخص قیمت مصرف‌کننده در دسامبر به 2.6 درصد کاهش یافت و بانک مرکزی این کشور را مجبور به رها کردن تمایل خود به انقباض بیشتر پولی کرد. در واقع، کاهش بیشتر تورم می‌تواند احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی کانادا در بهار را افزایش دهد.

 

آمار خرده‌فروشی ماه دسامبر کانادا نیز روز پنجشنبه منتشر خواهد شد.

 

 

در نهایت، صورت‌جلسه نشست پولی اخیر بانک مرکزی استرالیا روز سه‌شنبه قبل از داده‌ رشد دستمزدها برای سه‌ماهه چهارم روز چهارشنبه، منتشر خواهد شد.

  تحلیل کیتکو- گزارش ارزیابی قیمت طلا

 

منبع: XM

 

نوشته شده توسط
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

دوره‌های جدید

دوره اشتباهات معامله‌گری
رایــگان

جستجو کنید ...

ثبت نام

نام*

ایمیل

شماره موبایل*

کد تایید*

کد تایید ارسال شده به موبایل خود را وارد کنید