تحلیل هفتگی فارکس

خواندن این مطلب

5 دقیقه

زمان میبرد!

تحلیل هفتگی فارکس

به دنبال بروکر مناسب کاربران داخل کشور هستید؟
برورکر fx24 یکی بهترین انتخاب‌هاست!

هفته پیش رو:

اگرچه پیش‌بینی‌های اخیر فدرال رزرو حاکی از کاهش نرخ بهره به میزان 0.25 درصد تا پایان سال بود، اما انتشار داده‌های ضعیف‌تر از حد انتظار مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) و آمار خرده‌فروشی، فعالان بازار را به سمت سناریوی دیگری سوق داده است. بر اساس این داده‌ها، گمانه‌زنی‌ها مبنی بر تمایل فدرال رزرو به کاهش نرخ بهره با سرعت بیشتر قوت گرفته است. در حال حاضر، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که احتمال کاهش نرخ بهره به میزان 0.5 درصد تا پایان سال 70 درصد است.

علاوه بر این، بسیاری از تحلیلگران معتقدند که اولین گام در این مسیر، یعنی کاهش 0.25 درصدی، در ماه سپتامبر برداشته خواهد شد. این تغییر رویه در انتظارات بازار، ناشی از ضعف در شاخص‌های اقتصادی کلیدی است که نشان‌دهنده‌ی کندی رشد اقتصادی و کاهش فشارهای تورمی است.

در مجموع، به نظر می‌رسد که مسیر نرخ بهره در حال تغییر جهت به سمت کاهش با سرعت بیشتر است، به طوری که احتمال وقوع این اتفاق در ماه‌های آینده وجود دارد.

نرخ بهره امریکا

در میان رویدادهای مهم اقتصادی هفته آینده، شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) برای ماه مه که روز جمعه به همراه آمار درآمد و هزینه‌کرد شخصی منتشر می‌شود، بدون شک در صدر توجه معامله‌گران دلار آمریکا قرار خواهد گرفت. هرچند برآورد نهایی تولید ناخالص داخلی (GDP) برای سه‌ماهه اول نیز یک روز قبل از انتشار PCE منتشر خواهد شد، اما با توجه به اینکه تقریباً سه‌ماهه دوم به پایان رسیده است، بعید به نظر می‌رسد که نوسانات جزئی در این داده‌ها تاثیر قابل‌توجهی بر بازار داشته باشد.

  تحلیل روزانه فارکس

تمرکز اصلی بر روی شاخص PCE خواهد بود، چرا که تضعیف شاخص CPI در ماه جاری ریسک‌های مربوط به کاهش بیشتر سرعت رشد قیمت‌ها را افزایش داده است. علاوه بر این، با توجه به آمار ضعیف خرده‌فروشی، احتمال کاهش مخارج نیز وجود دارد. در مقابل، داده‌های قوی‌تر از حد انتظار مربوط به متوسط ​​درآمد ساعتی، می‌تواند تا حدی این ریسک‌ها را جبران کند و به بهبود درآمدها اشاره داشته باشد.

تورم امریکا

اگر شواهد بیشتری از تضعیف تقاضای مصرف‌کننده در داده‌های اقتصادی آتی مشاهده شود، احتمالاً شاهد تقویت انتظارات برای دو بار کاهش 0.25 درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو خواهیم بود. این موضوع می‌تواند زمان آغاز این چرخه تسهیل پولی را به سپتامبر جلو بیاندازد. تاثیر این سناریو بر ارزش دلار آمریکا، به خصوص در برابر همتای استرالیایی آن (AUD) منفی خواهد بود.

لازم به ذکر است که در حالی که بانک مرکزی استرالیا (RBA) در این هفته رویکرد خنثی خود را حفظ کرد، رئیس این بانک، فیلیپ بولاک، اعلام کرد که آنها گزینه افزایش نرخ بهره را نیز مورد بحث قرار داده‌اند.

احتمال افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی ژاپن چقدر است؟

خلاصه نظرات مقامات بانک مرکزی ژاپن از نشست پولی هفته گذشته، قرار است روز دوشنبه منتشر شود. همچنین، داده‌های CPI توکیو برای ماه ژوئن، روز جمعه اعلام خواهند شد.

در نشست پولی هفته گذشته، مقامات بانک مرکزی ژاپن تصمیم گرفتند نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارند و اعلام کردند که خریدهای خود از اوراق قرضه دولتی را کاهش می‌دهند، اما برنامه دقیق آن را ماه آینده اعلام خواهند کرد. علاوه بر این، اوئدا، رئیس بانک مرکزی ژاپن اشاره کرد که افزایش نرخ بهره در ماه ژوئیه را منتفی نمی‌داند.

  تحلیل هفتگی فارکس

با این حال، ین ژاپن سقوط کرد، شاید به این دلیل که بازار انتظار پیام‌های بیشتری درباره افزایش نرخ بهره در ماه ژوئیه و کاهش احتمالی خرید اوراق قرضه داشتند. این امر همچنین در قیمت‌گذاری بازار مشهود است، جایی که احتمال افزایش 0.1 درصدی نرخ بهره در ماه ژوئیه به طور قابل‌توجهی کاهش یافته و به حدود 27 درصد از 65 درصد قبلی رسیده است.

همه این موارد نشان می‌دهد که معامله‌گران ین ژاپن به دنبال سرنخ‌های واضح‌تری در خلاصه نظرات مقامات برای تعیین احتمال افزایش نرخ بهره در ماه ژوئیه خواهند بود. اگر معامله‌گران بار دیگر ناامید شوند و داده‌های CPI توکیو دوباره به زیر هدف 2 درصدی بانک مرکزی ژاپن بازگردند، احتمالاً ین به سقوط خود ادامه خواهد داد. با این حال، با توجه به اینکه جفت‌ارز USDJPY در حال حاضر نزدیک به سطح قیمتی 159 معامله می‌شود، نزدیک‌تر شدن به سطح 160 ممکن است ریسک مداخله دیگری توسط مقامات ژاپنی را به طور قابل‌توجهی افزایش دهد؛ البته، تاکنون آنها سکوت کرده‌اند.

تورم ژاپن

 

آیا شاهد کاهش متوالی نرخ بهره در کانادا خواهیم بود؟

انتشار داده‌های CPI کانادا نیز در برنامه هفته آینده قرار دارد و روز سه‌شنبه منتشر خواهد شد. اوایل این ماه، بانک مرکزی کانادا با کاهش نرخ بهره به میزان 0.25 درصد، دومین بانک مرکزی در گروه 10 شد که چنین اقدامی را انجام داد. ماکلم، رئیس بانک مرکزی کانادا، اشاره کرد که در صورت ادامه کاهش تورم، انتظار برای کاهش‌های بیشتر نرخ بهره منطقی خواهد بود.

از آن زمان، تنها مجموعه داده‌ قابل توجه، گزارش اشتغال ماه مه بود که کمی بهتر از حد انتظار ظاهر شد، اما این برای منصرف کردن سرمایه‌گذاران از پیش‌بینی کاهش دیگر نرخ بهره در ژوئیه توسط بانک مرکزی کانادا، کافی نبود. در حال حاضر، احتمال چنین حرکتی حدود ۶۲ درصد است و اگر داده‌های هفته آینده نشان دهد که تورم مسیر نزولی خود را ادامه می‌دهد، این احتمال می‌تواند افزایش یابد. در واقع، این موضوع می‌تواند بر ارزش دلار کانادا تأثیر منفی بگذارد.

  تحلیل کیتکو- گزارش ارزیابی قیمت طلا

تورم کانادا

 

در همین حال، استرالیا داده‌های ماهانه CPI ماه مه خود را منتشر می‌کند. تورم در استرالیا نسبت به سایر اقتصادهای بزرگ، باثبات‌تر به نظر می‌رسد، به طوری که سیاست‌گذاران بانک مرکزی این کشور در نشست پولی روز سه‌شنبه درباره امکان افزایش نرخ بهره بحث کردند. بنابراین، اگر داده‌های CPI تأیید کنند که فشارهای قیمتی همچنان بالا هستند، معامله‌گران بانک مرکزی استرالیا را در مقایسه با سایر بانک‌های مرکزی بزرگ، محتاط‌تر خواهند دید، که این می‌تواند از ارزش ارز ملی این کشور حمایت کند.

نوشته شده توسط
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

دوره‌های جدید

دوره اشتباهات معامله‌گری
رایــگان

جستجو کنید ...

ثبت نام

نام*

ایمیل

شماره موبایل*

کد تایید*

کد تایید ارسال شده به موبایل خود را وارد کنید