تحلیل هفتگی فارکس

خواندن این مطلب

7 دقیقه

زمان میبرد!

تحلیل هفتگی فارکس

تحلیل هفتگی فارکس

به دنبال بروکر مناسب کاربران داخل کشور هستید؟
برورکر fx24 یکی بهترین انتخاب‌هاست!

تحلیل فاندامنتال هفته پیش رو:

 

ریسک‌های سیاسی بار دیگر در ماه ژوئن منجر به کاهش ارزش یورو شدند. در واقع، افزایش محبوبیت احزاب راست‌گرای افراطی باعث نگرانی در بازارهای مالی شده است، به‌ویژه جایی که حزب تجمع ملی مارین لوپن به سمت پیروزی در انتخابات کشوری پیش می‌رود و موفقیت خود در انتخابات اروپا را تکرار می‌کند. لازم به ذکر است که دور اول انتخابات در روز یکشنبه، ۳۰ ژوئن و دور دوم یک هفته بعد برگزار خواهد شد.

اکثر نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که تصمیم امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، برای برگزاری انتخابات زودهنگام به امید تشکیل ائتلاف جدیدی علیه راست افراطی، نتیجه مثبتی نخواهد داشت. با این حال، بازارها دیگر مانند انتخابات اروپا نگران تشکیل دولت راست افراطی نیستند. به نظر می‌رسد حزب تجمع ملی برای جلب رأی‌دهندگان بیشتر و کسب اکثریت مطلق به سمت جریان‌های مردمی متمایل شده و برخی از وعده‌های افراطی خود را کاهش داده است. حزب تجمع ملی حتی اعلام کرده که به قوانین مالی اتحادیه اروپا پایبند خواهد بود که این موضوع باعث رضایت سرمایه‌گذاران شده است.

فرانسه

 

مشکل اصلی کنونی برای بازارها احتمال رهبری ائتلاف چپ‌گرا در دولت آینده است، که ممکن است به هزینه‌های بی‌رویه منجر شود و بحرانی مشابه بحران بدهی لیز تراس، نخست‌وزیر سابق بریتانیا را به وجود آورد. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که ائتلاف چپ‌گرا از ائتلاف مکرون پیشی گرفته است و اگر پس از حزب تجمع ملی به مقام دوم برسد، احتمالاً در موقعیتی قرار خواهد گرفت که دولت بعدی را تشکیل دهد.

حتی اگر احزاب بزرگ بتوانند اختلافات خود را کنار بگذارند و برای پایان دادن به بن‌بست یا جلوگیری از قدرت‌گیری راست افراطی به یک دولت وحدت ملی برسند، این خطر وجود دارد که دولت دوام زیادی نداشته باشد. بنابراین، بازارها در این زمینه نگرانی دارند.

  تحلیل کیتکو- گزارش ارزیابی قیمت طلا

 

آیا داده‌های تورمی مسیر نرخ بهره بانک مرکزی اروپا را تغییر خواهد داد؟

عملکرد قوی حزب تجمع ملی ممکن است منجر به کاهش ارزش یورو و افت بازارهای سهام و اوراق قرضه فرانسه در روز دوشنبه شود. با این حال، امکان دارد بازارها پس از واکنش اولیه دوباره تقویت شوند. از طرف دیگر، نتایج بهتر از حد انتظار برای سایر احزاب ممکن است در ابتدا مثبت تلقی شوند، اما به زودی احتیاط بر بازارها غلبه خواهد کرد.

عدم اطمینان در مورد انتخابات فرانسه و نگرانی‌های مربوط به ثبات سیاسی در سایر کشورهای منطقه یورو، از قبل به اعتماد کسب‌وکارها آسیب زده است. اگر این مسئله شروع به تاثیرگذاری منفی بر چشم‌انداز رشد کند، بانک مرکزی اروپا احتمالاً تمایل کمتری به تأخیر در کاهش مجدد نرخ بهره خواهد داشت.

در این زمینه، سیاست‌گذاران بانک مرکزی اروپا به دقت داده‌های تورم مصرف‌کننده ناحیه یورو برای ماه فوریه که قرار است روز سه‌شنبه منتشر شود را زیر نظر دارند. پس از افزایش غیرمنتظره تورم سالانه به ۲.۶ درصد در ماه مه، پیش‌بینی می‌شود که این شاخص در ماه ژوئن به ۲.۵ درصد کاهش یابد. اگر این پیش‌بینی درست باشد، احتمالاً فشار بر یورو افزایش خواهد یافت، زیرا انتظار معامله‌گران از کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا در ماه سپتامبر بیشتر می‌شود.

اروپا

 

در واقع، سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به شنیدن نظرات لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا و همکارانش در مورد چشم‌انداز رشد قیمت‌ها در طی همایش سه‌روزه بانکداری مرکزی سازمان‌دهی‌شده در پرتغال هستند. مقامات فدرال رزرو، از جمله رئیس این بانک مرکزی، پاول نیز در این همایش حضور خواهند داشت و در روز سه‌شنبه در یک گفتمان با لاگارد شرکت خواهند کرد.

 

پیروزی چشمگیر حزب کارگر در بریتانیا!

برخلاف وضعیت فرانسه، نتیجه انتخابات عمومی بریتانیا که قرار است روز پنج‌شنبه برگزار شود، تقریباً مشخص است. نخست ‌وزیر ریشی سوناک با وجود کارزارهای قوی، نتوانسته است محبوبیت حزب محافظه‌کار را بازگرداند. حزب کارگر مخالف در نظرسنجی‌ها به طور قابل‌توجهی پیشتاز است و احتمالاً اکثریت بزرگی را به دست خواهد آورد.

  تحلیل روزانه فارکس

اگرچه یک دولت پایدار در حال حاضر برای پوند انگلستان جذاب به نظر می‌رسد و با توجه به ناآرامی‌های سال‌های گذشته تحت حاکمیت محافظه‌کاران، یک ائتلاف ضعیف ممکن است برخی از سرمایه‌گذاران را نگران کند. در واقع، ممکن است محافظه‌کاران حتی به رتبه سوم سقوط کنند و جایگاه خود را به حزب راست افراطی به رهبری نایجل فاراژ واگذار کنند.

بریتانیا

 

با این حال، ممکن است محافظه‌کاران بهتر از آنچه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند، عمل کنند و پیروزی نه چندان قوی برای حزب کارگر می‌تواند برای پوند انگلستان مثبت باشد. اما آزمون واقعی برای پوند انگلستان احتمالاً پس از آن خواهد بود که استارمر انتخاب شود و وزیر دارایی جدید، احتمالاً ریچل ریوز، جزئیات بیشتری از برنامه اقتصادی حزب کارگر را اعلام کند.

 

آیا داده‌های اقتصادی پیش رو فشار بر دلار آمریکا را افزایش خواهند داد؟

با توجه به تأثیر سیاست‌های داخلی بر یورو و پوند انگلستان، سرمایه‌گذاران به تدریج تمرکز خود را به انتخابات ریاست ‌جمهوری آینده ایالات متحده معطوف کرده‌اند. سیاست پولی همچنان عامل اصلی تعیین‌کننده برای دلار آمریکا باقی مانده است. داده‌های اخیر در خصوص تورم و نشانه‌های کاهش رشد در مصرف و بازار مسکن، امیدها برای کاهش نرخ بهره در سپتامبر توسط فدرال رزرو را تقویت کرده‌اند، هرچند که سیاست‌گذاران بانک مرکزی آمریکا هنوز به این اقدام متقاعد نشده‌اند. قدرت بازار کار احتمالاً دلیل اصلی عدم تمایل فدرال رزرو به کنار گذاشتن سیاست انقباضی پولی خود است و گزارش اشتغال روز جمعه نیز به احتمال زیاد این روند را تغییر نخواهد داد. پیش‌بینی می‌شود آمار اشتغال غیرکشاورزی در ماه ژوئن به ۱۸۰ هزار نفر افزایش یابد که نسبت به ۲۷۲ هزار نفر در ماه قبل کاهش نشان می‌دهد، اما همچنان عدد قابل‌توجهی است. همچنین انتظار می‌رود نرخ بیکاری در ماه ژوئن در سطح ۴ درصد ثابت بماند، در حالی که میانگین درآمد ساعتی نیز احتمالاً ۰.۳ درصد افزایش یابد که کمتر از افزایش ۰.۴ درصدی در ماه مه است.

  تحلیل کیتکو- گزارش ارزیابی قیمت طلا

اشتغال امریکا

پیش از انتشار گزارش اشتغال غیرکشاورزی، شاخص‌های دیگری از بازار کار نیز منتشر خواهند شد، از جمله آمار فرصت‌های شغلی و اعلامیه‌های تعدیل نیرو در روز سه‌شنبه و گزارش اشتغال غیرکشاورزی بخش خصوصی در روز چهارشنبه. علاوه بر این، صورتجلسه نشست پولی ماه ژوئن فدرال رزرو در روز چهارشنبه منتشر خواهد شد و ممکن است جزئیات بیشتری از دیدگاه‌های سیاست‌گذاران بانک مرکزی آمریکا، پس از آنکه اکثر آنها فقط یک کاهش نرخ بهره برای سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته‌اند، آشکار شود.

در صورتی که سرمایه‌گذاران نتوانند از شاخص‌های اشتغال اطلاعات بیشتری کسب کنند، توجه خود را بیشتر به شاخص‌های مدیران خرید معطوف خواهند کرد. شاخص‌های مدیران خرید برای بخش‌های تولیدی و خدماتی، که توسط موسسه مدیریت عرضه (ISM) منتشر می‌شوند، به ترتیب در روزهای دوشنبه و چهارشنبه اعلام خواهند شد.

پیش‌بینی می‌شود شاخص تولیدی از ۴۸.۷ به ۴۹ افزایش یابد، در حالی که شاخص خدمات احتمالا از ۵۳.۸ به ۵۲ کاهش خواهد یافت. کاهش بیشتر از حد انتظار شاخص خدمات ممکن است برای بازارهای سهام خبر خوبی باشد، اما موضوعی که اهمیت بیشتری دارد کاهش فشارهای تورمی است.

با توجه به افزایش پیوسته ارزش دلار آمریکا در ماه گذشته، در صورت انتشار داده‌های ضعیف‌تر از حد انتظار، احتمال افت شدید آن وجود دارد.

داده‌های مهم پیش از نشست‌های پولی در ژوئیه برای دلار کانادا و دلار نیوزیلند

گزارش اشتغال کانادا که روز جمعه منتشر می‌شود، می‌تواند تأثیر بسزایی بر تصمیمات پولی بانک مرکزی این کشور در ماه ژوئیه داشته باشد. پس از آنکه داده‌های تورم ماه مه بالاتر از حد انتظار بودند، انتظارات برای کاهش نرخ بهره در ماه آینده به شدت کاهش یافته است. همچنین، رشد دستمزدها که در ماه مه به ۵.۲ درصد سالانه افزایش یافت، توجه زیادی را به خود جلب کرده است. بنابراین، هر گونه ضعف در گزارش اشتغال ژوئن می‌تواند احتمال کاهش نرخ بهره را افزایش داده و ارزش دلار کانادا را پایین بیاورد. به طور کلی، با اینکه اشتغال به طور قابل توجهی افزایش یافته است، بازار کار کانادا به تدریج در حال سرد شدن است و نرخ بیکاری از پایین‌ترین سطح پس از همه‌گیری در سال ۲۰۲۲ کمی بالا رفته است.

  تحلیل روزانه فارکس

اشتغال کانادا

نیوزیلند

با نزدیک شدن به نشست پولی بانک مرکزی نیوزیلند که در تاریخ ۱۰ ژوئیه برگزار می‌شود، شاخص اعتماد تجاری موسسه تحقیقات اقتصادی نیوزیلند که روز سه‌شنبه منتشر می‌شود، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

 چین

شاخص مدیران خرید (PMI) بخش تولید چین که قرار است دوشنبه منتشر شود، می‌تواند بر تصمیمات اقتصادی کشورهای مرتبط تأثیرگذار باشد.
شاخص رسمی: پیش‌بینی می‌شود که در سطح ۴۹.۵ باقی بماند.
شاخص کایکسن: انتظار می‌رود که کمی کاهش یافته و به ۵۱.۲ برسد.

ژاپن

نظرسنجی تجاری تانکان بانک مرکزی ژاپن که قرار است روز دوشنبه منتشر شود، می‌تواند بازتابی از وضعیت کسب‌وکارهای ژاپنی باشد.
چشم‌انداز کسب‌وکارها: پیش‌بینی می‌شود که تغییر قابل توجهی نسبت به نظرسنجی قبلی نداشته باشد. با این حال، هرگونه نشانه‌ای از خوش‌بینی می‌تواند از ین ژاپن حمایت کند، حتی اگر این نظرسنجی نتواند رشد ضعیف در داده‌های واقعی را منعکس کند.

نوشته شده توسط
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

دوره‌های جدید

دوره اشتباهات معامله‌گری
رایــگان

جستجو کنید ...

ثبت نام

نام*

ایمیل

شماره موبایل*

کد تایید*

کد تایید ارسال شده به موبایل خود را وارد کنید