تحلیل هفتگی فارکس

خواندن این مطلب

4 دقیقه

زمان میبرد!

تحلیل هفتگی فارکس

به دنبال بروکر مناسب کاربران داخل کشور هستید؟
برورکر fx24 یکی بهترین انتخاب‌هاست!

نگاهی به هفته گذشته…..

به پایان سه ماهه اول سال 2024 رسیدیم. ابتدای سه ماهه  سوم با سنتیمنت ریسک پذیری و رشد بازار سهام همراه بود و در نهایت با رشد و درخشش طلا به پایان رسید. مهم ترین داده هفته گذشته هزینه ها مصرف شخصی یا همان PCE بود که یکی از مهم ترین داده های تورمی برای فدرال رزرو محسوب می شود و مطابق انتظارات منتشر شد. چون در روز جمعه بازارها تعطیل بودند حرکات و واکنش قابل توجهی رو به این داده نداشتیم و ادامه قیمت گزاری ها را می توان از ابتدای این هفته دنبال کرد.

 

داده‌های کلیدی هفته که بر انتظارات کاهش نرخ بهره تأثیر می‌گذارند.

داده‌های این هفته به دقت توسط سرمایه‌گذاران رصد خواهد شد، چرا که آن‌ها احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی را ارزیابی می‌کنند. گزارش قوی اشتغال ایالات متحده می‌تواند انتظارات کاهش نرخ بهره را در سطح جهان تضعیف کند، در حالی که داده‌های تورم در منطقه یورو می‌تواند بر زمان‌بندی کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا تأثیر بگذارد. تمرکز همچنان بر حفظ تعادل بین تورم و رشد اقتصادی است، زیرا بانک‌های مرکزی تصمیمات سیاست پولی خود را بر این اساس اتخاذ می‌کنند.

در زیر پوسته ظاهری انتشار داده های اقتصادی، کشمکشی بین انتظارات فعالان اقتصادی از بانک های مرکزی برای کاهش نرخ بهره و ملاحظات سیاست گذاران در زمینه مبارزه با تورم، اجتناب از رکود و متعادل نگه داشتن اشتغال در جریان است. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در سخنرانی جمعه شب خود تکرار کرد که بانک مرکزی ایالات متحده هیچ عجله ای برای کاهش نرخ بهره ندارد، زیرا سیاسـت گذاران منتظر شـواهد بیشتری در پیوند با مهار تورم هسـتند.

  تحلیل روزانه فارکس

این واقعیت که اقتصاد ایالات متحده با سـرعت ثابتی در حال رشـد است و بازار کار هنوز بسـیار قدرتمند اسـت، این فرصت را به فدرال رزرو می دهد که قبل از تصمیم سرنوشت سـاز کاهش نرخ بهره، نسبت به تعدیل تورم اطمینان بیشتری کسب کند. البته پاول ضمن مناسب دانستن کاهش نرخ ها در مقطعی از سال جاری، بار دیگر تأکید کرد که تضعیف غیرمنتظره در بازار کار می تواند پاسخ مقامات فدرال رزرو (به معنای کاهش نرخ بهره) را تضمین کند. از این رو می توان به اهمیت داده های هفته آتی در شکل دادن به مسیر پیش روی سیاست گذاران پی برد.

 

دلار آمریکا (USD):

در این هفته گزارش حقوق و دستمزد بخش غیرکشاورزی (NFP) روز جمعه، رویداد اصلی است. گزارش قوی NFP (رشد شغلی بالاتر از حد انتظار) می‌تواند امید‌ها برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را کاهش داده و ارزش دلار را تقویت کند. برعکس، گزارش ضعیف می‌تواند انتظارات کاهش نرخ بهره را تقویت کرده و ارزش دلار را پایین بیاورد.

 

شاخص PMI بخش تولید (دوشنبه) و شاخص PMI بخش خدمات (چهارشنبه) دیدگاهی در مورد فعالیت اقتصادی ایالات متحده ارائه می‌دهند. نتایج مثبت بالاتر از حد انتظار می‌تواند ارزش دلار را تقویت کند.

نکته قابل توجه این است که برای برقراری تعادل بین تورم و رشد اقتصادی فدرال رزرو می‌خواهد از کاهش زودهنگام نرخ بهره در صورت بالا ماندن تورم جلوگیری کند.

 

یورو (EUR):

انتشار گزارش نرخ تورم اولیه یورو در روز سه شنبه سطوح تورم را در منطقه یورو نشان خواهد داد. عددی پایین‌تر از حد انتظار می‌تواند از برنامه‌های بانک مرکزی اروپا برای کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن حمایت کرده و ارزش یورو را پایین بیاورد. عددی بالاتر از حد انتظار می‌تواند آن انتظارات را به تعویق انداخته و یورو را تقویت کند. با این حال، به دلیل اجماع قوی برای کاهش نرخ بهره در تابستان، تأثیر آن ممکن است کوتاه مدت باشد.

 

 

دلار کانادا (CAD):

داده‌های روز جمعه نشان دهنده رشد اشتغال در کانادا خواهد بود. انحراف قابل توجهی از انتظارات می‌تواند بر انتظارات کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی کانادا تأثیر بگذارد، اما تأثیر کلی به دلیل تحولات دلار آمریکا ممکن است کم‌رنگ باشد. دلار کانادا در سال 2024 روند نزولی ملایمی در برابر دلار آمریکا داشته است و به احتمال زیاد واکنش روز جمعه بیشتر تحت تاثیر عوامل مربوط به دلار آمریکا، که همزمان با گزارش NFP نیز منتشر می‌شود، خواهد بود.

 

ین ژاپن (JPY):

ارزش ین به داده‌های ایالات متحده و انتظارات کاهش نرخ بهره حساس خواهد بود. داده‌های قوی ایالات متحده و کاهش امیدها برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو می‌تواند ارزش ین را ضعیف کند.

همچنین نظرسنجی تانکان (Tankan) بانک ژاپن در روز (دوشنبه) حائز اهمیت خواهد بود، زیرا خوش بینی تجاری در ژاپن می‌تواند ، از ین آسیب دیده حمایت کند.

یوان چین (CNY) و دلار استرالیا (AUD)

و در نهایت شاخص‌های PMI چین در روز دوشنبه منتشر می شوند. که این داده‌های فعالیت بخش تولید چین می‌تواند بر بازار تأثیر بگذارد و در صورت نشان دادن سرعت گرفتن روند بهبود، به طور بالقوه از دلار استرالیا (که شریک تجاری چین و حساس به وضعیت چین می باشد) حمایت کند.

نوشته شده توسط
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

دوره‌های جدید

دوره اشتباهات معامله‌گری
رایــگان

جستجو کنید ...

ثبت نام

نام*

ایمیل

شماره موبایل*

کد تایید*

کد تایید ارسال شده به موبایل خود را وارد کنید