تحلیل هفتگی فارکس

خواندن این مطلب

6 دقیقه

زمان میبرد!

تحلیل هفتگی فارکس

به دنبال بروکر مناسب کاربران داخل کشور هستید؟
برورکر fx24 یکی بهترین انتخاب‌هاست!

نگاهی به هفته گذشته….

درخشش طلا، رونق اشتغال آمریکا، و افزایش نگرانی‌ها در مورد نرخ بهره در هفته گذشته

هفته اول آوریل برای بازارها، به ویژه در حوزه اشتغال ایالات متحده، هفته‌ای پرمخاطره بود. تأکید جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، بر تضعیف بازار کار به عنوان یکی از پیش‌نیازهای کاهش نرخ بهره، فعالان اقتصادی را نسبت به این موضوع حساس‌تر کرد. با این حال، داده‌های منتشر شده در طول هفته نشان‌دهنده قدرت و انعطاف‌پذیری کسب‌وکارهای آمریکایی بود. گزارش‌های NFP و ADP، به همراه داده‌های JOLTS و نرخ بیکاری، اغلب فراتر از انتظارات بودند و بر استحکام بازار کار صحه گذاشتند.

در کنار این رویدادهای اقتصادی، قیمت طلا نیز به روند صعودی خود ادامه داد. فلز زرد با تکیه بر تنش‌های ژئوپلیتیکی، تأکید مقامات فدرال رزرو بر کاهش نرخ بهره و رشد بهای نفت (که از نظر انتظارات تورمی برای طلا حائز اهمیت است)، رکوردشکنی‌های خود را تداوم بخشید.

هفته پیش رو: تورم آمریکا و صورتجلسات فدرال رزرو در کانون توجه

در ایالات متحده، تمرکز اصلی در روز چهارشنبه بر روی داده های تورم CPI و صورتجلسات آخرین نشست فدرال رزرو خواهد بود. این موارد به سرمایه گذاران کمک می کند تا تصمیم بگیرند که آیا فدرال رزرو در ماه ژوئن نرخ بهره را کاهش خواهد داد، که در حال حاضر بازارها احتمال آن را 70 درصد در نظر می گیرند.

پیش بینی ها حاکی از آن است که تورم دوباره سرعت گرفته است، به طوری که نرخ CPI در ماه مارس نسبت به 3.2 درصد قبلی به 3.4 درصد رسیده است. با این حال، انتظار می رود نرخ اصلی به 3.7 درصد کاهش یابد. این تفاوت به احتمال زیاد نشان دهنده افزایش قیمت نفت در طول ماه است، زیرا رقم اصلی تأثیر قیمت‌های انرژی را در نظر نمی‌گیرد.

  تحلیل روزانه فارکس

این به معنای یک گزارش ترکیبی برای فدرال رزرو خواهد بود. کاهش نرخ اصلی نشان می دهد که حتی اگر افزایش قیمت انرژی باعث بالا رفتن تورم کل شده باشد، روند کلی کاهش تورم همچنان ادامه دارد.

از سوی دیگر، صورتجلسات مربوط به نشست ماه مارس خواهد بود، جایی که مقامات کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC) پیش‌بینی‌های خود را از رشد و تورم به‌روزرسانی کردند، اما همچنان کاهش نرخ بهره را برای سه بار در سال جاری پیش‌بینی کردند. جالب خواهد بود که بحث‌های پشت صحنه را ببینیم. با این حال، بعید به نظر می رسد که این گزارش حاوی هیچ افشاگری مهمی باشد، زیرا اکثر مقامات از زمان برگزاری این نشست چندین بار صحبت کرده اند.

در مورد دلار، این هفته نوسانات زیادی را تجربه کرد و پس از یک نظرسنجی ناامید کننده از بخش خدمات ISM، ارزش خود را از دست داد، اما سپس با کمک گرایش به ریسک‌پذیری در بحبوحه نگرانی‌ها از حمله ایران به اسرائیل، بهبود یافت.

به طور کلی، به نظر می رسد وضعیت بنیادی اقتصاد آمریکا از اکثر مناطق قوی تر است. برای مثال، طبق گفته فدرال رزرو آتلانتا، رشد تولید ناخالص داخلی در این سه ماهه به 2.5 درصد خواهد رسید. بنابراین، چشم انداز کلی مثبت به نظر می رسد، اگرچه برای اینکه ارز ذخیره بتواند یک روند صعودی پایدار داشته باشد، ممکن است به نشانه های بیشتری از ضعف در اقتصادهای خارجی یا فضایی با ریسک‌پذیری پایین که تقاضا برای دارایی های امن را تقویت می کند، نیاز داشته باشد.

نشست بانک مرکزی اروپا – تقریباً زمان کاهش نرخ بهره فرا رسیده است.

اتحادیه اروپا طی سال گذشته با مشکلات اقتصادی مواجه بوده است. رشد اقتصادی تقریباً راکد مانده و تحت تاثیر رکود آلمان قرار گرفته است. کندی تجارت جهانی تقاضا برای صادرات را کاهش داده و بخش تولید این کشور را فلج کرده است.

  تحلیل هفتگی فارکس

از نکات مثبت، رکود اقتصادی به کاهش فشارهای تورمی کمک کرده است. تورم در ماه مارس به 2.4 درصد کاهش یافت و بانک مرکزی اروپا را یک قدم به کاهش نرخ بهره نزدیکتر کرد. اکثر مقامات بانک مرکزی اروپا بر احتمال کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن به عنوان محتمل ترین سناریو اشاره کرده اند.

این دیدگاه مورد تایید سرمایه‌گذاران نیز قرار دارد. کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن هم اکنون کاملاً در بازارهای مالی پیش‌بینی شده است و این امر منعکس کننده کندی رشد اقتصادی و کاهش تورم است. نرخ بیکاری نیز در سال جاری کمی افزایش یافته است که امیدها را برای کاهش بیشتر تورم تقویت می کند.

بنابراین، بانک مرکزی اروپا به احتمال زیاد از نشست روز پنجشنبه به عنوان سکویی برای کاهش نرخ بهره در تابستان استفاده خواهد کرد. رئیس بانک مرکزی، کریستین لاگارد، می تواند بر پیشرفت در زمینه مهار تورم تاکید کند و استدلال کند که کاهش نرخ بهره به زودی به حداقل رساندن خطر رکود اقتصادی کمک خواهد کرد.

وضعیت بنیادی ضعیف اقتصادی باعث شده تا چشم انداز یورو منفی به نظر برسد.

یکی از دلایل مقاومت بالای یورو در سال گذشته، سقوط قیمت گاز طبیعی بوده است که از طریق تجارت به نفع یورو عمل کرده است. خوش بینی حاکم بر بازارهای سهام نیز با پایین نگه داشتن ارزش دلار آمریکا به عنوان پناهگاه امن، به یورو کمک کرد.

بنابراین، یورو نه به خاطر عملکرد اقتصادی، بلکه به لطف تحولات سایر بازارهای مالی سرپا نگه داشته شده است. این یک تیغ دولبه است، زیرا نشان می دهد که هر تغییری در این روندها می تواند یکی از ستون های اصلی حمایت از یورو را از بین ببرد.

  تحلیل روزانه فارکس

به عبارت دیگر، یورو برای ماندن روی آب به قیمت پایین گاز و بازار سهام صعودی نیاز دارد. در غیر این صورت، معامله گران ممکن است شروع به تمرکز بر چشم انداز رشد ضعیف و کاهش نرخ بهره کنند.

 

تصمیمات نرخ بهره در کانادا و نیوزیلند

در کانادا، بانک مرکزی روز چهارشنبه تشکیل جلسه می دهد و بازارها 15 درصد احتمال برای کاهش فوری نرخ بهره قائل هستند، زیرا تورم اصلی به طور پیوسته کاهش یافته است. رشد عظیم جمعیت به سست شدن شرایط بازار کار کمک کرده و نگرانی ها در مورد تورم ناشی از دستمزد را کاهش داده است. جنبه منفی این موضوع کمبود مسکن است که تورم مسکن را بالا نگه می دارد.

بنابراین، بعید به نظر می رسد که بانک مرکزی کانادا در این نشست نرخ بهره را به شدت کاهش دهد، اگرچه ممکن است سیگنال‌های روشن‌تری مبنی بر کاهش نرخ بهره در تابستان امسال ارائه دهد. دلار کانادا همچنین تحت تاثیر قیمت نفت قرار خواهد گرفت و هرگونه تشدید تنش در خاورمیانه به احتمال زیاد به نفع این ارز صادراتی نفت خام خواهد بود.

با نگاهی به نیوزیلند، ارزش پول این کشور امسال با کاهش بیش از 4 درصد در برابر دلار آمریکا، با مشکل مواجه بوده است. اقتصاد این کشور در اواخر سال گذشته وارد رکود فنی جزئی شد که بر اعتماد مصرف کننده و کسب و کار تأثیر گذاشته است. اما تورم همچنان بالاست، بنابراین بازارها انتظار هیچ اقدامی از سوی بانک مرکزی این کشور در نشست روز چهارشنبه ندارند.

احتمالاً برای اینکه دلار نیوزیلند بتواند بازگشت باثباتی داشته باشد، نیاز به بهبود معناداری در اقتصاد چین است که تقاضا برای صادرات کالاهای این کشور را افزایش دهد.

  تحلیل هفتگی فارکس

از این نظر، داده‌های تجاری چین برای ماه مارس روز جمعه به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا ببینیم نشانه‌ای از بهبود وجود دارد یا خیر. سایر انتشارات قابل توجه در روز جمعه شامل آمار ماهانه تولید ناخالص داخلی از بریتانیا است.

 

نوشته شده توسط
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

دوره‌های جدید

دوره اشتباهات معامله‌گری
رایــگان

جستجو کنید ...

ثبت نام

نام*

ایمیل

شماره موبایل*

کد تایید*

کد تایید ارسال شده به موبایل خود را وارد کنید