تحلیل کیتکو- گزارش ارزیابی قیمت طلا

خواندن این مطلب

5 دقیقه

زمان میبرد!

تحلیل طلای کیتکو

به دنبال بروکر مناسب کاربران داخل کشور هستید؟
برورکر fx24 یکی بهترین انتخاب‌هاست!

تحلیل طلای کیتکو: راهنمای هفتگی شما برای بازار طلا

هر یکشنبه، کیتکو نبض بازار طلا را با انتشار تحلیل دقیق خود می‌گیرد. این گزارش شامل ارزیابی‌های هفتگی قیمت طلا از دو گروه مجزا است: دیدگاه حرفه‌ای‌ها و سرمایه‌گذاران خرد. با بررسی این دو دیدگاه، می‌توان به درک عمیقی از سنتیمنت بازار طلا و انتظارات فعالین در مورد اونس طلا دست یافت. اما داستان به اینجا ختم نمی‌شود!

کیتکو با بررسی عمیق مسائل بنیادی و تکنیکال اثرگذار بر آخرین وضعیت بازار طلا، تصویری کامل از این بازار ارائه می‌دهد. در نهایت، این گزارش با ارائه استراتژی معاملاتی طلا برای هفته پیش رو به شما در جهت‌گیری صحیح در این بازار پرنوسان کمک می‌کند. پس پیشنهاد میشود هر هفته تحلیل های سایت کیتکو توسط فعالان بازار بررسی شود.

 

ارزیابی هفتگی کیتکو _ یکشنبه 14 آوریل

قیمت طلا در طول هفته جاری روند صعودی باثباتی را پشت سر گذاشت و تا روز چهارشنبه بین ۲۳۰۰ تا ۲۳۶۰ دلار در نوسان بود. این ثبات ظاهری حتی با گزارش های تورم بالاتر از حد انتظار بازار نیز حفظ شد و باعث ایجاد حس کاذب امنیت در میان فعالان بازار گردید. اما اواخر روز پنجشنبه، با انتشار گزارش‌هایی مبنی بر حملات قریب الوقوع ایران به اهداف اسرائیلی، روند صعودی مجددا با قدرت از سر گرفته شد و قیمت طلا به بالاترین رقم تاریخ خود یعنی بالاتر از ۲۴۰۰ دلار در هر اونس رسید.

این حرکت صعودی در معاملات روز جمعه نیز ادامه یافت و قیمت طلا با جهشی قابل توجه، از ۲۳۹۳ دلار در زمان بازگشایی بازار آمریکا به بالاترین رقم ۲۴۳۱.۵۹ دلار در ساعت ۱۱ صبح به وقت شرق آمریکا رسید. هرچند این افزایش در ادامه جلسه معاملات از دست رفت.

  تحلیل کیتکو- گزارش ارزیابی قیمت طلا

نمودار طلا تایم فریم 1 ساعته

 

تحلیل کیتکو

آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نشان داد که وال استریت و عموم معامله گران، همگی تحت تاثیر ریسک های ژئوپلیتیکی، چشم انداز مثبتی نسبت به طلا دارند و انتظار دارند قیمت ها به سطوح بی سابقه ای برسد. با توجه به عوامل حمایتی متعدد، به نظر می رسد که قیمت طلا در کوتاه مدت به روند صعودی خود ادامه خواهد داد. با این حال، معامله گران باید به افزایش نرخ تورم و نرخ بهره که می تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت طلا شود، توجه کنند.

در هفته پیش رو داده های اقتصادی مهمی منتشر خواهند شد، اما تمرکز بازار بیشتر به شاخص خرده فروشی و شاخص تولیدی ایالت نیویورک آمریکا خواهد بود. علاوه بر این بازار به داده های بازار مسکن آمریکا هم توجه خواهد کرد.

محرک های افزایشی برای طلا:

  • افزایش تنش های ژئوپلیتیکی
  • سیاست های پولی انبساطی بانک های مرکزی
  • تقاضا برای پناهگاه امن
  • ضعف شاخص دلار آمریکا

محرک های کاهشی برای طلا

  • افزایش نرخ تورم
  • افزایش نرخ بهره
  • بهبود اقتصادی
  • کاهش تنش های ژئوپولوتیکی

سطوح کلیدی:

  • مقاومت: ۲۴۵۰ دلار، ۲۵۰۰ دلار
  • حمایت: ۲۳۰۰ دلار، ۲۲۰۰ دلار

توصیه ها و نکات مهم:

  • قیمت طلا به بالاترین سطح خود در تاریخ صعود کرد.
  • افزایش تنش های ژئوپلیتیکی عامل اصلی این افزایش قیمت بوده است.
  • کثر تحلیلگران پیش بینی می کنند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش خواهد یافت.
  • عوامل حمایتی متعددی برای قیمت طلا وجود دارد، از جمله سیاست های پولی انبساطی بانک های مرکزی و تقاضا برای پناهگاه امن.
  • از مدیریت ریسک مناسب استفاده کنید و حد ضرر را برای معاملات خود تعیین کنید.
  • به یاد داشته باشید که بازار طلا می تواند نوسانات زیادی داشته باشد و هیچ تضمینی برای سود وجود ندارد.
  تحلیل روزانه فارکس

ارزیابی هفتگی سایت کیتکو

در نظرسنجی طلای کیتکو این هفته، ۱۲ تحلیلگر وال استریت شرکت کردند و نسبت به هفته گذشته، تعداد بیشتری از آنها با وجود یا شاید به دلیل افزایش قابل توجه قیمت طلا، همچنان به روند صعودی آن در آینده خوشبین هستند. ۹ کارشناس (۸۳ درصد) انتظار دارند قیمت طلا در هفته آینده حتی بالاتر رود، در حالی که ۲ تحلیلگر باقی مانده (۱۷ درصد) پیش بینی کاهش قیمت را دارند. هیچ کس انتظار ندارد قیمت ها در سطح فعلی باقی بماند.

در همین حال، در نظرسنجی آنلاین کیتکو، ۱۶۸ رای به ثبت رسید که ۸۲ درصد از معامله گران خرده فروشی انتظار افزایش بیشتر قیمت طلا یا حرکت خنثی دارند. ۱۱۱ معامله گر خرد (۶۶ درصد) انتظار دارند قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد. ۳۰ نفر دیگر (۱۸ درصد) پیش‌بینی کردند که قیمت طلا کاهش خواهد یافت، در حالی که ۲۷ پاسخ‌دهنده (۱۶ درصد) فکر می‌کنند روند طلا خنثی خواهد بود.

گزارش ارزیابی سایت کیتکو

 

خلاصه تحلیل فاندامنتال و تکنیکال فعالین حرفه ای بازار طلا

دارین نیوسام (Darin Newsom) تحلیلگر ارشد بازار در Barchart.com:

روند طلا صعودی است و تا زمانی که خریداران ارزش را در آن ببینند، این روند ادامه خواهد داشت.

کالین سیژینسکی(Colin Cieszynski) استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت سرمایه SIA:

من نسبت به طلا در هفته آینده خوشبین هستم.

فرانک مک جی (Frank McGhee) سرپرست معاملات طلا در شرکت Alliance Financial:

بازار بالاخره به رویدادهای ژئوپلیتیکی توجه کرده است و این باعث افزایش قیمت طلا شده است. سطوح تکنیکی در این شرایط بی معنی هستند و معامله گران باید با احتیاط وارد معامله شوند.

  تحلیل فاندامنتال هفتگی

جان ویر (John Weyer) مدیر بخش هج شرکت Walsh Trading:

خطر تشدید تنش بین ایران و اسرائیل، معامله گران را قبل از آخر هفته به سمت بازار طلا سوق داده است. معامله گران به دنبال پوشش دارایی های خود هستند و باید نوسانات صعودی و نزولی را در نظر بگیرند.

مارک لیبویت (Mark Leibovit) سردبیر خبرنامه VR Metals/Resource

این فعال حرفه ای از رالی صعودی طلا که مدت ها منتظرش بود، لذت می برد و بر این باور است که طلا می تواند ۳۰۰ دلار دیگر هم جهش کند. “من در گزارش های تحلیلی قبلی خودم گفته بودم که طلا می تواند تا ۲۷۰۰ دلار هم جهش کند. تقریباً ۲ ماه پیش چنین تحلیلی را ارائه کرده بودم. طلا می تواند در ماه مه یا ژوئن در اطراف ۲۷۰۰ دلار به اوج خود برسد.”

 

 

نوشته شده توسط
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

دوره‌های جدید

دوره اشتباهات معامله‌گری
رایــگان

جستجو کنید ...

ثبت نام

نام*

ایمیل

شماره موبایل*

کد تایید*

کد تایید ارسال شده به موبایل خود را وارد کنید