تحلیل کیتکو- گزارش ارزیابی قیمت طلا

خواندن این مطلب

5 دقیقه

زمان میبرد!

تحلیل طلای کیتکو

به دنبال بروکر مناسب کاربران داخل کشور هستید؟
برورکر fx24 یکی بهترین انتخاب‌هاست!

تحلیل طلای کیتکو: راهنمای هفتگی شما برای بازار طلا

هر یکشنبه، کیتکو نبض بازار طلا را با انتشار تحلیل دقیق خود می‌گیرد. این گزارش شامل ارزیابی‌های هفتگی قیمت طلا از دو گروه مجزا است: دیدگاه حرفه‌ای‌ها و سرمایه‌گذاران خرد. با بررسی این دو دیدگاه، می‌توان به درک عمیقی از سنتیمنت بازار طلا و انتظارات فعالین در مورد اونس طلا دست یافت. اما داستان به اینجا ختم نمی‌شود!

کیتکو با بررسی عمیق مسائل بنیادی و تکنیکال اثرگذار بر آخرین وضعیت بازار طلا، تصویری کامل از این بازار ارائه می‌دهد. در نهایت، این گزارش با ارائه استراتژی معاملاتی طلا برای هفته پیش رو به شما در جهت‌گیری صحیح در این بازار پرنوسان کمک می‌کند. پس پیشنهاد میشود هر هفته تحلیل های سایت کیتکو توسط فعالان بازار بررسی شود.

 

ارزیابی هفتگی کیتکو _ یکشنبه21 آوریل

قیمت طلا در این هفته الگوی آشنایی را دنبال کرد و در ابتدای هفته با قیمت 2367 دلار در هر اونس معامله شد و به غیر از یک افت شدید کوتاه مدت به پایین ترین سطح هفتگی یعنی 2332 دلار که نیم ساعت پس از شروع معاملات آمریکای شمالی در صبح دوشنبه رخ داد، فلز زردبین 2360 تا 2390 دلار در هر اونس نوسان کرد.

سپس، یک هفته پس از حمله پهپادها و موشک های ایران به اسرائیل که قیمت های نقدی را به بالاتر از 2426 دلار در هر اونس رساند، پاسخ اسرائیل باعث شد تا قیمت طلا دوباره اواخر روز پنجشنبه از 2400 دلار عبور کند. با این حال، به محض اینکه مشخص شد این حمله همانند حمله ایران بیشتر نمایشی بوده تا ویرانگر، بازار به محدوده قبلی خود بازگشت.

  تحلیل کیتکو- گزارش ارزیابی قیمت طلا

تحلیل تکنیکال طلا

تحلیل کیتکو

با توجه به اینکه ریسک های ژئوپلیتیکی در حال حاضر بر بازار حاکم است، هفته آینده نیز انتظار داده های اقتصادی مهمی وجود ندارد. با این حال، معامله گران همچنان اخبار را دنبال خواهند کرد. تحلیلگران وال استریت عمدتا بر افزایش قیمت طلا در هفته آینده با توجه به ریسک های ژئوپلیتیکی شرط می بندند، در حالی که Main Street محتاط تر است. با وجود ریسک اصلاح قیمت، روند کلی همچنان صعودی به نظر می رسد.

محرک های افزایشی برای طلا:

  • ریسک های کلان با توجه به بی ثباتی اوضاع سیاسی در حال حاضر همچنان بالا است.
  • همچنان عدم قطعیت های ژئوپلیتیکی زیادی وجود دارد، به ویژه در رابطه با تنش های اسرائیل و ایران.
  • تقاضای پناهگاه امن همچنان طلا را بالا می برد.
  • روند کلی صعودی است و با توجه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر، انتظار می رود تنش های ژئوپلیتیکی همچنان افزایش یابد.

محرک های کاهشی برای طلا

  • برخی از تحلیلگران معتقدند که طلا پس از افزایش سریع خود و عدم اصلاح، نیاز به اصلاح قیمتی دارد.
  • سرمایه گذاران و معامله گران خرد نسبت به چشم انداز طلا در این سطوح بالا محتاط هستند.

سطوح کلیدی:

  • سطح مقاومتی کلیدی 2400 دلار است که تاکنون مانع از رشد بیشتر شده است و سپس 2430 مقاومت های مهم طلا محسوب می شوند.
  • در صورت کاهش قیمت محدوده های حمایتی 2360 و سپس 2330 مهم خواهند بود.

توصیه ها و نکات مهم:

  • درگیری اسرائیل و ایران عامل اصلی افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت بوده است.
  • داده های اقتصادی مهم در هفته آینده منتشر می شود، اما همچنان تمرکز اصلی بر روی اخبار ژئوپلیتیکی خواهد بود.
  •  اگر تنش ها کاهش یابد، ممکن است شاهد کاهش قیمت طلا باشیم.
  تحلیل روزانه فارکس

ارزیابی هفتگی سایت کیتکو

در همین هفته، 14 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای Kitco News شرکت کردند و در حالی که نسبت به هفته گذشته تمایل بیشتری به حرکت خنثی وجود داشت، تعداد تحلیلگران کاهشی حتی کمتر بود. 10 کارشناس، یا 71 درصد، انتظار داشتند که قیمت طلا در هفته آینده حتی بالاتر رود، در حالی که سه تحلیلگر، معادل 21 درصد، پیش بینی کردند که طلا ثابت باقی بماند. تنها یک تحلیلگر، یا 7 درصد از افراد مورد نظر، کاهش قیمت را پیش بینی کردند.

در همین حال، 149 رای در نظرسنجی آنلاین Kitco به ثبت رسید، که در آن سرمایه گذاران Main Street نسبت به چشم انداز فلزات گرانبها در این سطوح بالا کمی نگران بودند. 95 معامله گر خرد، معادل 64 درصد، به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. 29 نفر دیگر، یا 19 درصد، پیش بینی کردند که قیمت آن پایین تر خواهد آمد، در حالی که 25 پاسخ دهنده، یا 17 درصد، انتظار دارند که فلزات گرانبها در هفته پیش رو روندی خنثی داشته باشند.

ارزیابی هفتگی سایت کیتکو

خلاصه تحلیل فاندامنتال و تکنیکال فعالین حرفه ای بازار طلا

 

دارین نیوسام(تحلیلگر ارشد Barchart.com):

او معتقد است که طلا برای اصلاح قیمت آماده است، اما همچنان پیش بینی کاهش قیمت نمی کند. وی بر این باور است که با افزایش تنش های ژئوپلیتیکی تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر، طلا همچنان به عنوان پناهگاه امن سرمایه گذاری جذاب خواهد بود.

جیمز استنلی (استراتژیست ارشد بازار در Forex.com):

انتظار ادامه روند صعودی طلا را دارد. وی اشاره می کند که علی رغم توقف موقت رشد قیمت در سطح 2400 دلار، همچنان تقاضای خرید در سطوح حمایتی وجود دارد.

  تحلیل روزانه فارکس

اورت میلمن (تحلیلگر ارشد بازار در Gainesville Coins):

معتقد است که درگیری خاورمیانه کنترل بازار طلا را به دست گرفته است و تا زمانی که کاهش قابل توجهی در تنش ها وجود نداشته باشد، این وضعیت ادامه خواهد یافت. وی بر این باور است که افزایش قیمت طلا به دلیل تقاضای پناهگاه امن ناشی از بیم از درگیری بزرگتر در منطقه است.

مارک لیبوویت (ناشر VR Metals/Resource Letter):

همچنان در کوتاه مدت و میان مدت روند صعودی طلا را پیش بینی می کند و حتی افزایش قیمت بیشتری را برای نقره متصور است.

جیم وایکوف (تحلیلگر ارشد Kitco):

پتانسیل افزایش قیمت طلا در هفته آینده را می بیند و بر این باور است که با توجه به ادامه ریسک های ژئوپلیتیکی و وضعیت مثبت نمودارهای طلا، روند صعودی ادامه خواهد داشت.

نوشته شده توسط
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

دوره‌های جدید

دوره اشتباهات معامله‌گری
رایــگان

جستجو کنید ...

ثبت نام

نام*

ایمیل

شماره موبایل*

کد تایید*

کد تایید ارسال شده به موبایل خود را وارد کنید