خواندن این مطلب

3 دقیقه

زمان میبرد!

تحلیل روزانه فارکس

به دنبال بروکر مناسب کاربران داخل کشور هستید؟
برورکر fx24 یکی بهترین انتخاب‌هاست!

نگاهی به داده های روز گذشته سه شنبه 12 مارس

 

داده ی اشتغال بریتانیا

تعداد کارکنان حقوق‌ بگیر در ماه ژانویه 2024 نسبت به دسامبر 2023، تنها 15 هزار نفر (صفر درصد) افزایش یافته است. گرچه تعداد کارکنان حقوق بگیر همچنان در حال افزایش است، اما سرعت رشد سالانه آن در حال کاهش است.

در نوامبر 2023 تا ژانویه 2024، سطح اشتغال بریتانیا (برای افراد 16 سال و بالاتر) در سال افزایش یافته اما در سه ماهه کاهش یافته است. نرخ بیکاری بریتانیا (برای افراد 16 سال و بالاتر) در نوامبر 2023 تا ژانویه 2024 3.9 درصد برآورد شد. نرخ بیکاری بالاتر از تخمین های یک سال قبل (نوامبر 2022 تا ژانویه 2023) است اما در سه ماهه آخر تقریباً بدون تغییر است.

در ماه فوریه سال 2024، تعداد مدعیان بیکاری در انگلستان 16,800 نفر در ماه و 85,800 نفر در سال افزایش یافت و به 1.585 میلیون نفر رسید. این نشان دهنده افزایش قابل توجهی در تعداد افراد بیکار یا به دنبال کار در بریتانیا است. در بازه زمانی نوامبر 2023 تا ژانویه 2024، شاهد رشد سالانه 5.6 درصدی در مجموع درآمد (شامل پاداش) و رشد سالانه 6.1 درصدی در میانگین حقوق ثابت کارکنان (بدون احتساب پاداش) در بریتانیای کبیر بوده‌ایم. به عبارت دیگر، هم درآمد کلی و هم حقوق پایه کارکنان در این دوره به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

 

تورم آمریکا چگونه منتشر شد.

داده های تورمی ایالات متحده در بخش خالص 0.4% رشد داشت، که بالاتر از انتظارات بازار بود. این داده بر احتیاط نسبت به کاهش نرخ بهره از سمت فدرال رزرو تاکید می‌کند . اما نکته حائز اهمیت این است که بخش هایی که بر معیار تورمی فدرال رزرو CORE PCE تاثیر گذارند همانند ماه گذشته آنقدر رشد محسوسی نداشته اند  .بخش خدمات مراقبت های پزشکی در معیار ماهانه 0.1 درصد کاهش داشت. رشد قیمت سر پناه 0.4 درصد و رشد قیمت خدمات منهای انرژی 0.5 درصد بود.

  تحلیل هفتگی فارکس

در کل داده ها تناقض بسیاری را برای قیمت گذاری در بازار به همراه دارند. از طرفی همچنان رشد تورم را در اقتصاد ایالات متحده شاهدیم به شکلی که کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن با چالش همراست. و از طرفی دیگر این داده ها باعث رشد 0.4 درصدی در Core PCE ماهانه نمی شوند.

 

اخبار مهم چهارشنبه 13 مارس 2024

GDP انگلستان

در روز چهارشنبه گزارش تولید ناخالص داخلی انگلستان در کانون توجه فعالان اقتصادی قرار می گیرد. GDP ماه ژانویه به ویژه پس از اینکه اقتصاد انگلستان وارد رکود فنی شد از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا می تواند نشان دهنده وضعیت سلامت اقتصاد در سال جدید باشد. داده  GDP اخیرا بسیار نوسانی بوده با این حال، انتظار می رود اقتصاد در ماه ژانویه با کمک خرده فروشی مناسب، رشد ۰٫۲ درصدی را ثبت کرده باشد. تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ برای انگلستان اهمیت زیادی دارد زیرا مثبت شدن رشد اقتصادی به معنای پایان یک رکود فنی بسیار کم عمق برای این کشور است.

نوشته شده توسط
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

دوره‌های جدید

دوره اشتباهات معامله‌گری
رایــگان

جستجو کنید ...

ثبت نام

نام*

ایمیل

شماره موبایل*

کد تایید*

کد تایید ارسال شده به موبایل خود را وارد کنید