تحلیل هفتگی فارکس

خواندن این مطلب

7 دقیقه

زمان میبرد!

تحلیل هفتگی فارکس

به دنبال بروکر مناسب کاربران داخل کشور هستید؟
برورکر fx24 یکی بهترین انتخاب‌هاست!

نگاهی به هفته گذشته….

هفته گذشته شاهد برگزاری نشست‌های سیاست پولی بانک‌های مرکزی نیوزیلند، کانادا و اروپا بودیم. در حالی که هیچکدام از این بانک‌ها نرخ بهره را تغییر ندادند، اما سیگنال‌های متفاوتی به بازارها مخابره کردند.  بانک مرکزی نیوزیلند با وجود تورم نسبتاً بالا و رکود فنی خفیف در این کشور، تمایلی به اتخاذ سیاست‌های تسهیلی نشان نداد . بانک‌های مرکزی کانادا و اروپا خود را برای کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن آماده می‌کنند. فدرال رزرو اما محتاط‌تر به نظر می‌رسد و احتمال کاهش نرخ بهره توسط این بانک در ماه ژوئن به کمترین میزان خود رسیده است.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا بر ماهیت متفاوت تورم در دو منطقه آمریکا و اروپا و استقلال تصمیمات ECB از فدرال رزرو تأکید کرد. گزارش CPI ماه مارس آمریکا نشان داد که تورم در حال افزایش است و مسیر دستیابی به هدف تورمی 2 درصدی، دشوارتر از آن چیزی است که در ابتدا تصور می‌شد. رکوردشکنی‌های بی‌وقفه طلا ادامه یافت و این فلز زرد پس از رشد تا 2430 دلار، در نهایت روی 2344 دلار آرام گرفت. ین ژاپن در برابر دلار به پایین‌ترین سطح از سال 1990 تضعیف شد که ریسک مداخله توکیو در بازار را به شدت افزایش داده است.

 

هفته پیش رو: با انتشار داده های تورم بالاتر، انتظارات کاهش نرخ بهم ریخت!!!

  • قرار است در بریتانیا، ژاپن، کانادا و نیوزلند داده های CPI منتشر شود.
  • چین نیز با انتشار داده تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه اول، مورد توجه قرار خواهد گرفت.
  • فروش خرده‌فروشی ایالات متحده در ابتدای هفته و همزمان با شروع فصل درآمدزایی، کلید خواهد خورد.

 

تورم در بریتانیا: داده های مهم CPI در صدر اخبار اقتصادی

پس از انتشار گزارش بالاتر از انتظار از CPI در ایالات متحده، داده های تورم همچنان در صدر اخبار اقتصادی هفته آینده قرار خواهد داشت، از جمله در بریتانیا. اما اولین مورد در دستور کار بریتانیا، گزارش اشتغال ماه فوریه در روز سه شنبه خواهد بود.

  تحلیل هفتگی فارکس

اشتغال در سه ماه منتهی به ژانویه کاهش یافته و نرخ بیکاری را به ۳.۹ درصد رسانده است. بازار کار بریتانیا طی یک سال گذشته با انقباض جزئی در تولید ناخالص داخلی به طور قابل توجهی کند شده است. به نظر می رسد اقتصاد در حال بهبود است، اما رشد اشتغال ممکن است برای مدتی ضعیف باقی بماند. از منظر تورم دستمزد، سرد شدن بازار کار تنها می تواند خبر خوبی برای پوند باشد.

تورم در بریتانیا: داده های مهم CPI در صدر اخبار اقتصادی

رشد متوسط ​​دستمزد هفتگی بدون احتساب پاداش، از اوج ۸.۹ درصد در سال گذشته به ۶.۱ درصد در ژانویه کاهش یافته است. به احتمال زیاد در ماه فوریه کاهش بیشتری مشاهده خواهد شد – روندی که توسط یک نظرسنجی بانک مرکزی انگلستان تأیید شده است که نشان می‌دهد انتظارات برای رشد دستمزد به پایین ترین سطح در دو سال گذشته رسیده است.

با این حال، رشد ملایم‌تر دستمزد، کل ماجرای پوند در هفته آینده نخواهد بود، زیرا سرمایه‌گذاران همچنین در حال بررسی آخرین قرائت‌های CPI در روز چهارشنبه خواهند بود. تورم بریتانیا در فوریه به ۳.۴ درصد کاهش یافت و انتظار می‌رود برای ماه مارس به ۳.۱ درصد دیگر کاهش یابد. همچنین پیش بینی می شود که رقم اصلی (هسته ای) دوباره کاهش یابد.

شاخص قیمت مصرف کننده

در نهایت، در روز جمعه، ارقام فروش خرده‌فروشی برای ماه مارس برای یافتن سرنخ‌هایی در مورد اینکه آیا هزینه‌های مصرف‌کننده در حال افزایش است یا خیر، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پوند در حال حاضر در حال آزمایش کف محدوده جانبی است که از دسامبر در آن معامله می شود و داده های ورودی در صورت نشان دادن اینکه بانک مرکزی انگلیس همچنان در مسیر شروع کاهش نرخ بهره در ماه آگوست قرار دارد، ریسک نزولی را به همراه خواهد داشت، در حالی که جدول زمانی فدرال رزرو شروع به تغییر به سپتامبر کرده است.

  تحلیل روزانه فارکس

اگر چشم انداز تورم بریتانیا به بهبود خود ادامه دهد، پوند ممکن است برای حفظ سطح بالای ۱.۲۵ دلار با مشکل مواجه شود و معامه‌گران برای دفاع از آن سطح کلیدی، یا می‌خواهند ببینند اقتصاد بریتانیا با قدرت بیشتری بهبود می‌یابد یا رشد ایالات متحده از دست می‌رود.

 

آیا CPI ژاپن می تواند ین ضعیف را تقویت کند؟

تورم در ژاپن پس از یک سال کاهش، در فوریه به شدت افزایش یافت. هسته CPI که قیمت مواد غذایی تازه را حذف می کند و بانک مرکزی ژاپن برای دستیابی به تورم 2٪ هدف قرار می دهد، از 2.0٪ به 2.8٪ افزایش یافت. با این حال، در حالی که احتمالاً افزایش متوسط ​​دیگری در کل CPI وجود داشته است، پیش بینی می شود که رقم اصلی (هسته ای) که در روز جمعه منتشر می شود، به 2.6٪ کاهش یابد.

تورم ژاپن

با این وجود، سرمایه‌گذاران در حال زیر سوال بردن این هستند که آیا فشارهای تورمی در ژاپن می‌تواند از این نقطه به بعد دوباره شتاب بگیرد یا خیر و بنابراین، انتظارات برای افزایش نرخ بهره بیشتر همچنان ضعیف است – چیزی که به شدت بر ین سنگینی کرده است.

با این حال، به نظر می رسد بانک مرکزی ژاپن به طور ظریفی در حال هموار کردن مسیر برای افزایش دوم نرخ بهره در اواخر سال جاری است و رئیس کل اوئدا به این موضوع اشاره کرده است. همچنین گزارش هایی وجود دارد که بانک در نشست بعدی خود در 26 آوریل، پیش بینی های تورمی خود را تجدید نظر خواهد کرد. سیاستگذاران امیدوارند که توافقات دستمزد بالا در مذاکرات دستمزد بهار امسال و پایان یارانه های انرژی در پایان ماه مه، تورم را در میان مدت بالای 2٪ نگه دارد.

اما تا زمانی که این موضوع در داده های CPI منعکس نشود، بعید به نظر می رسد که ین توجه زیادی را به خود جلب کند.

  تحلیل کیتکو- گزارش ارزیابی قیمت طلا

 

تصویری آمیخته از اقتصاد چین

چین قرار است روز سه شنبه با بهبود خوش بینی نسبت به بهبود اقتصادی خود، برآوردهای تولید ناخالص داخلی را منتشر کند. دومین اقتصاد بزرگ جهان احتمالا در سه ماه منتهی به مارس با نرخ 1.4 درصد نسبت به سه ماه قبل، نسبت به نرخ 1 درصدی در سه ماه قبل، سریعتر شده است. با این حال، بازارها ممکن است بیشتر روی نرخ سالانه تمرکز کنند که انتظار می رود از 5.2٪ به 4.6٪ کاهش یافته باشد.

داده های مهم چین

ارقام خروجی صنعتی و فروش خرده‌فروشی برای ماه مارس نیز ممکن است نظر سرمایه‌گذاران را تحت تأثیر قرار ندهد، زیرا انتظار می‌رود هر دو نسبت به ماه فوریه نسبت به سال قبل کاهش یابند.

هر گونه ناامیدی از آمار تولید ناخالص داخلی می تواند به مشکلات دلار استرالیا و نیوزلند که اخیراً در میان نوسانات مداوم در شرط بندی های کاهش نرخ فدرال رزرو دست و پا می زنند، اضافه شود. برای دلار استرالیا، معامله‌گران همچنین روز پنجشنبه به آمار مشاغل داخلی نیز توجه خواهند کرد، در حالی که برای دلار نیوزلند، ارقام CPI روز چهارشنبه بسیار مهم خواهد بود.

بانک مرکزی نیوزلند در نشست سیاستگذاری آوریل خود موضع بسیار بی طرفی را حفظ کرد که نشان می دهد کاهش نرخ بهره به زودی اتفاق نخواهد افتاد. اما اگر CPI در سه ماهه اول کمتر از نرخ پیش بینی شده 4.1 درصد در سال افزایش یابد، ممکن است سرمایه‌گذاران نسبت به کاهش نرخ بهره در ماه آگوست اطمینان بیشتری پیدا کنند.

 

نگاهی به تورم کانادا

کانادا کشوری دیگر است که روز سه شنبه داده های CPI را گزارش می دهد. علیرغم احتیاط شدید جهانی در مورد تورم چسبنده، کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن همچنان برای بانک کانادا در حال انجام است. نرخ تورم کل کانادا در فوریه به 2.8 درصد کاهش یافت و سایر اقدامات اساسی نیز کاهش یافت.

  تحلیل روزانه فارکس

ادامه این روند در ماه مارس می تواند احتمال کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن را که در حال حاضر کمتر از 50 درصد است، افزایش دهد و فشار بیشتری بر دلار کانادا وارد کند.

دلار کانادا (لونی) در حال حاضر در سال جاری حدود 3.5 درصد در مقابل دلار آمریکا کاهش یافته است، بنابراین هر گونه نشانه دیگری از احتمال واگرایی در سیاست پولی بین فدرال رزرو و بانک مرکزی کانادا می تواند این ضررها را افزایش دهد.

 

داده خرده‌فروشی تنها تهدید برای گاوهای دلار

این هفته تقویم اقتصادی ایالات متحده نسبتاً سبک به نظر می رسد، و آمار خرده‌فروشی روز دوشنبه مهمترین آمار منتشر شده است.

آخرین گزارش‌های NFP و CPI هر دو انتظارات برای کاهش نرخ بهره تابستانی توسط فدرال رزرو را خدشه‌دار کردند، بنابراین سرمایه‌گذاران امیدوارند داده‌های ضعیف‌تری در مرحله بعد به دست آورند، و به خوبی ممکن است به آن دست یابند.

خرده فروشی آمریکا

پیش‌بینی می‌شود فروش خرده‌فروشی در ماه مارس ۰.۳ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته باشد که از نرخ ۰.۶ درصدی قبلی کاهش یافته است. سایر شاخص‌های قابل توجه از ایالات متحده عبارتند از شاخص تولید امپایر استیت، همچنین در روز دوشنبه، مجوزهای ساخت و ساز و شروع ساخت و ساز به همراه تولید صنعتی در روز سه‌شنبه، به دنبال شاخص تولید فیلادلفیا و فروش خانه‌های موجود در روز پنجشنبه.

با توجه به اینکه بازارها هنوز از عقب نشینی از امیدهای اولیه کاهش نرخ بهره رنج می برند، به احتمال زیاد ارزش دلار ثابت خواهد ماند. اما سهام در وال استریت اگر فصل درآمدزایی سه ماهه اول به طور قوی آغاز شود، شانس بازگشت را دارد. کانون توجه هفته آینده نتفلیکس خواهد بود که نتایج خود را روز پنجشنبه اعلام می کند.

 

نوشته شده توسط
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

دوره‌های جدید

دوره اشتباهات معامله‌گری
رایــگان

جستجو کنید ...

ثبت نام

نام*

ایمیل

شماره موبایل*

کد تایید*

کد تایید ارسال شده به موبایل خود را وارد کنید