تحلیل روزانه فارکس

خواندن این مطلب

2 دقیقه

زمان میبرد!

به دنبال بروکر مناسب کاربران داخل کشور هستید؟
برورکر fx24 یکی بهترین انتخاب‌هاست!

خلاصه بررسی روند شاخص قیمت مصرف کننده در استرالیا

نرخ تورم هدلاین سالانه استرالیا در سه ماهه چهارم 2023 به 4.1 درصد رسید که کمتر از حد انتظار بود. این رقم 0.2 درصد کمتر از سه ماهه سوم و 1.3 درصد کمتر از اوج خود در ماه مارس بود. CPI تعدیل شده، که معیار تورم مورد نظر بانک مرکزی استرالیا است، نیز با 0.2 درصد کاهش به 4.2 درصد رسید. پیش‌بینی می‌شود تورم هدالین سالانه در سه ماهه اول 2024 به 3.4 درصد و تورم تعدیل شده به 3.9 درصد کاهش یابد.

تورم استرالیا

از طرفی بانک مرکزی استرالیا موضع خود را از انقباضی به خنثی تغییر داده است. بازارها انتظار دارند که نرخ بهره فقط یک بار در سال جاری کاهش یابد. در نتیجه انتشار داده‌های تورم مطابق با انتظارات، بعید است این برنامه RBA را تغییر دهد.

 

سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده:

سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده (دو نسخه هدلاین و خالص) در روز چهارشنبه منتشر می‌شود. این گزارش نشان‌دهنده حجم سفارشات کالاهایی با عمر بیش از 3 سال است ، اقلامی مثل خـودرو، لـوازم خانگـی، مبلمـان و وسـایل الکترونیکـی در ایـن دسـته جـای می گیرنـد.

اما نسخه هسته ی این داده، سفارشات را بدون احتساب اقلام حمل و نقل نشان می‌دهد و تصویری دقیق‌تر از تقاضای واقعی برای کالاهای بادوام ارائه می‌دهد. به طور کلی روند سفارشات کالاهای بادوام در ماه‌های اخیر نوسانی بوده است از همین رو نمی تواند الگویی دقیق از هزینه کرد مصرف کننده ارائه دهد. از طرفی پیش‌بینی‌ها نشان‌دهنده افزایش فروش کالاهای بادوام در ماه مارس است که با توجه به انعطاف اقتصاد ایالات متحده قابل توجیه است.

  تحلیل هفتگی فارکس

سفارشات کالاهای بادوام

نوشته شده توسط
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

دوره‌های جدید

دوره اشتباهات معامله‌گری
رایــگان

جستجو کنید ...

ثبت نام

نام*

ایمیل

شماره موبایل*

کد تایید*

کد تایید ارسال شده به موبایل خود را وارد کنید