تحلیل هفتگی فارکس

خواندن این مطلب

4 دقیقه

زمان میبرد!

تحلیل هفتگی فارکس

تحلیل هفتگی فارکس

به دنبال بروکر مناسب کاربران داخل کشور هستید؟
برورکر fx24 یکی بهترین انتخاب‌هاست!

نگاهی به هفته گذشته….

طی هفته گذشته یک هفته پر دیتا رو شاهد بودیم .هفته گذشته با پنج نشست سیاست گذاری بانک های مرکزی استرالیا، ژاپن، ایالات متحده، سوئیس و انگلستان روزهای داغ و پرنوسانی را برای بازارهای مالی رقم زد. در ایالات متحده یک جلسه کمی داویش مشاهده شد اما سپس به دلیل کاهش نرخ بهره سوئیس و ضعف اقتصادی برای ناحیه یورو، و جلسه نسبتا داویش بانک مرکزی انگلستان، دلار ایالات متحده مجال صعود پیدا کرد. در ژاپن به رغم افزایش نرخ بهره ، به دلیل رهنمود های داویش تر برای اینده ، باز هم ین تضعیف شد.

 

در این میان، سیاست گذاران فدرال رزرو نشان دادند که اهمیت زیادی برای شتاب گیری خفیف تورم در سال جاری قائل نیستند و همچنان بر موضع قبلی خود مبنی بر سه مرحله کاهش نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ پافشاری کردند. بانک مرکزی ژاپن با افزایش ۰٫۱ درصدی نرخ بهره به آخرین سیاست نرخ بهره منفی در جهان  پایان داد تا این پدیده فعلا به بایگانی تاریخ سپرده شود.

 

بانک های مرکزی استرالیا و انگلستان مطابق با انتظارات عمل کرده و یک گام به عادی سازی سیاست های پولی نزدیک تر شدند. اما بانک مرکزی سوئیس که سابقه ای طولانی در غافلگیر کردن بازارها دارد چراغ اول کاهش نرخ بهره در میان اقتصادهای توسعه یافته را روشن کرد تا فعلا پیشگام این مسیر ناهموار باشد.

 

در نهایت، درخشش طلا در هفته گذشته نیز تداوم یافت و پس از تأکید فدرال رزرو مبنی بر کاهش نرخ بهره در سال جاری، طلا از ۲۲۲۰ دلار در هر اونس عبور کرد تا برای پنجمین بار در یک ماه اخیر، سقف تاریخی جدیدی به ثبت رسانده باشد.

  تحلیل روزانه فارکس

 

بالاخره آرامش بعداز طوفان!

پس از یک هفته ی پرتلاطم که با اتفاقات و تصمیمات غافلگیرکننده ای برای فعالان اقتصادی همراه بود، هفته آخر ماه مارس، مصداق بارز آرامش پس از طوفان است و تقویم اقتصادی سبک تری پیش روی معامله گران و سرمایه گذاران قرار دارد.

در طول هفته، علاوه بر اخبار نسبتا مهم از اقتصادهای بزرگ، چند تن از اعضای فدرال رزرو و جروم پاول سخنرانی خواهند داشت که دیدگاه بهتری نسبت به ذهنیت سیاست گذاران فراهم می سازد. بانک مرکزی ژاپن نیز صورتجلسه  نشست تاریخی هفته قبل خود را منتشر می کند که می تواند تاحدودی بیانگر دیدگاه اعضاء در ارتباط با مسیر آتی سیاست پولی BoJ باشد.

 

همچنین لازم به ذکر است که آخر هفته به مناسبت روز جمعه نیک، که بزرگداشت مصلوب شدن عیسی مسیح  اسـت، با تعطیلی بانک ها و بازارهای سـهام در اقتصادهای بزرگ همراه است که ضمن کاهش نقدینگی، مستعد ایجاد نوسانات شدید و حرکات رفت و برگشتی در بازارها خواهد بود.

 

دلار

برای هفته اتی مهم ترین رویداد دلار ایالات متحده هزینه های مصرف شخصی یا همان PCE   است که روز جمعه منتشر می شود. در پیش بینی دیتا، شرایط هنوز برای دلار مساعد هست؛ زیرا تورم با خوانش بیشتر از ۰.۲ برای فد نگران کننده خواهد بود. اما مارکت درحال پرایس کردن این دیتا از هفته گذشته بود و برای ارزش قیمت گذاری بیشتر بهتره یک اصلاح  قیمت شکل بگیرد. در کنار این دیتا چند دیتای مسکن و کالاهای بادوام وجود خواهد داشت.

 

یورو و پوند

تورم فرانسه و منابع پولی ناحیه یورو در کنار چند سخنرانی ، یک هفته آرام  را برای یورو رقم می زند که عمدتا باید  به دلار و نوساناتش نگاه کرد. همچنین هفته ای فاقد دیتای خاص برای بریتانیا در تقویم اقتصادی وجود دارد که بجز سخنرانی ها،.پوند به وسیله دیتای سایر ارز ها معامله خواهد شد.

  تحلیل کیتکو- گزارش ارزیابی قیمت طلا

ژاپن

تورم توکیو ، صورت جلسه بانک مرکزی و دیتاهای رشدی برای ژاپن منتشر می شوند. انتظار بهبود نسبی صنایع و تورم تثبیت شده در بالای هدف دو درصد را  داریم ، با توجه به نرخ  ین ژاپن، شرایط برای اصلاح قیمت رفته رفته پیدا خواهد شد.

 

طلا

طلا همچنان در شرایط نسبتا گران کوتاه مدت به سر میبد و پتانسیل برای اصلاح بیشتر هنوز هم وجود دارد. چشم طلا به دیتای تورمی ایالالت متحده دوخته شده.

 

نفت

نفت با دیتاهای هفتگی خودش در کنار اخبار مسائل ژئو به میدان می آید. همچنان عواملی نظیر : تنگی بازار تقطیر، مسائل ژئوپلوتیک، شرایط تقاضای چین و.. از فاند امنتال کلان قیمت و حدود ارزش ۸۰ دلار حمایت می کنند. درصورت عدم تغییر بایاس بازار انرژی، در قیمت های حدود ۸۰ تا ۷۹ دلار به دنبال خرید نفت خواهیم بود.

 

در نهایت برای بازار سهام مورد خاصی وجود ندارد و در کوتاه مدت قیمت ارزش خرید نخواهد داشت.

نوشته شده توسط
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

دوره‌های جدید

دوره اشتباهات معامله‌گری
رایــگان

جستجو کنید ...

ثبت نام

نام*

ایمیل

شماره موبایل*

کد تایید*

کد تایید ارسال شده به موبایل خود را وارد کنید